قدس آنلاین - یزد : مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: عرضه، فراوری و تولید هرگونه اجزاء حرام حیوان حلال گوشت ممنوع است.

عرضه، فرآوری و تولید هرگونه اجزاء حرام حیوان حلال گوشت ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، حجه الاسلام والمسلمین سید کاظم خامسی اظهار داشت: بنا بر دستور شرع مقدس اسلام و به منظور حفظ سلامت جسمی و روحی مصرف کننندگان گوشت و فراورده های آن، هر گونه عرضه، فراوری و تولید اجزاء حرام حیوان حلال گوشت ممنوع می باشد و ناظرین شرعی دامپزشکی بر حلیت فراورده های خام دامی عرضه شده در بازار مصرف نظارت می نمایند تا این اجزاء حرام وارد چرخه ی مصرف شهروندان نشود.

وی افزود: بنابر قوانین اسلامی 15 جزء از اجزاء بدن حیوان حلال گوشت حرام شناخته شده و مصرف آن مجاز نیست. این اجزاء شامل : زردپی- نخاع- حدقه چشم- نخودی مغز- دنبلان- آلت تناسلی نر و ماده- کیسه پوستی میان دو سم- خون- مدفوع- رحم – مثانه- کیسه صفرا- غدد لنفاوی و طحال می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ناظرین شرعی دامپزشکی با حضور در کشتارگاه ها و بازدید مداوم از مراکز تولید، عرضه و فراوری انواع گوشت نقش مهمی در تضمین حلیت و سلامت غذای جامعه دارند و امید آن می رود مصرف کنندگان نیز اطلاعات اولیه ی لازم در این زمینه را کسب نموده و به مبحث تغذیه ی حلال که نقش بسیار مهمی در سلامت روح و جسم انسان ها دارد توجه نمایند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.