۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 410995

منابع مصری گزارش دادند که امروز چهارشنبه در حملات پراکنده در شبه جزیره سینا واقع در شمال شرقی مصر، ۸ فرد مسلح، ۲ سرباز و ۲ غیرنظامی کشته شدند.

تداوم ناآرامی‌ها در شبه جزیره سینا

.به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی گفت که افراد مسلح با اسلحه خودکار به 3 پست بازرسی ارتش اعم از ابورفاعی، التومه و ابوطویله واقع در شمال سینا حمله کردند و نیروهای مصر نیز به مقابله با آنها پرداختند که در نتیجه این درگیری ها 8 فرد مسلح، 2 سرباز و دو زن و مردی که در حال عبور از آنجا بودند، کشته شدند.

در این درگیری ها همچنین دو سرباز مصری زخمی شده و به بیمارستان نظامی العریش منتقل شدند.

همزمان با این حملات، یک بمب دست ساز نیز که از سوی افراد ناشناس در یک خودروی زرهی پلیس کار گذاشته شده بود در حین عبور این خودرو از جاده الجوره واقع در جنوب شیخ زوید منفجر شد که در نتیجه آن یک سرباز کشته و 4 نفر نیز زخمی شدند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است و این حملات در حالی رخ داد که یک هفته قبل ارتش مصر اعلام کرد که رهبر گروه انصار بیت المقدس (ولایت سینا) و 45 نفر از عناصر این گروه را به هلاکت رسانده است.

محمد سمیر سخنگوی نظامی ارتش مصر هفته قبل اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور موفق شدند با انجام یک عملیات نظامی موفقیت‌آمیز، عناصر تروریستی را در العریش هدف قرار دهند.

وی افزود: در این عملیات، ابودعاء الانصاری سرکرده گروه تروریستی بیت‌ المقدس در سینا، به هلاکت رسید و تعدادی انبار سلاح و مهمات منهدم شد.

سمیر گفت که در این عملیات که در آن مناطقی از جنوب و جنوب غرب العریش هدف قرار داده شد، علاوه بر سرکرده انصار بیت‌المقدس، شماری از برجسته ترین دستیاران وی و بیش از 45 تکفیری دیگر به هلاکت رسیدند.

استان سینا محل فعالیت چند گروه تروریستی از جمله انصار بیت المقدس است که در نوامبر سال 2014 پس از بیعت با گروه تروریستی داعش به ولایت سینا تغییر نام داد.

انصار بیت المقدس خطرناک ترین گروه تروریستی در شبه جزیره سینا به شمار می رود و از چند ماه پیش نام خود را به ولایت سینا تغییر داده و با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

پایگاه‌های نظامی، پلیسی و نیروهای امنیتی مصر در سینا نیز طی چند ماه اخیر هدف حملاتی در شبه‌جزیره سینا قرار گرفته‌اند که طی آن ده‌ها نفر از نیروهای ارتش و پلیس کشته شدند و گروه‌های افراطی مسئولیت این حمله را به‌ عهده گرفتند.

ارتش مصر از چندی قبل با مشارکت پلیس، حملات امنیتی برای هدف قرار دادن صدها فرد مسلح در شمال سینا را آغاز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.