قدس آنلاین/ اسفراین: اگر بگوییم، خراسان شمالی با این همه ظرفیت‌های بکر گردشگری، متأسفانه پایین ترین سرانه فضاهای اردوگاهی را دارد، بی راه نگفته‌ایم. اسفراین هم به عنوان یکی از هشت شهرستان این دیار نامی گنجینه فرهنگ، سال هاست که میزبان رد کلنگی است که به بهانه احداث یک اردوگاه دانش آموزی به عنوان یک فرصت تربیتی در زمین‌های بکر حوالی دو من نیم در نزدیکی تقاطع محور اسفراین- بجنورد با مسیر دسترسی به روستای گردشگری رویین، به زمین خورده است، اما....

اردوگاه دانش آموزی اسفراین نیازمند اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی

اردوگاه‌های دانش آموزی علاوه بر سال تحصیلی، در ایام تعطیلی مدارس در فصل تابستان نیز می‌تواند با هدف اغنای اوقات فراغت دانش‌آموزان به کار گرفته شود.

احداث این پروژه اما همچنان در استخوان‌بندی 80 درصدی در خواب سنگین به سر می‌برد.

یکی از اولیای دانش آموزان در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: اردوگاه دانش‌آموزی نباید فقط یک مکان فیزیکی باشد که نام «اردوگاه» را به یدک بکشد، بلکه باید مجال تمرین مهارت‌های زندگی را در فرصت اردویی فراهم آورد.

نوری می‌افزاید: اردو می‌تواند مهارت‌های زندگی و اجتماعی را به دانش‌آموزان بیاموزد، اما متأسفانه خراسان شمالی از نعمت اردوگاه فاخر دانش آموزی محروم است.

وی اردوگاه‌های دانش آموزی را یک فرصت ناب برای تعالی تربیتی دانش آموزان می‌داند و می‌گوید: ای کاش متولیان و مسؤولان آموزش و پرورش استان برای تعالی بخشی به سرانه فضاهای اردویی استان همت کنند.

یکی از مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش اسفراین نیز می‌گوید: اکنون زیرساخت موجود این اردوگاه به بهره برداری کامل نرسیده است.

حسن زاده می‌افزاید: آنچه اهمیت دارد، نبود اهتمام جدی برای اتمام یک طرح و آغاز طرحی دیگر است، بلکه به طور ویژه چند پروژه همزمان مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان می‌کند: در حال حاضر احداث این اردوگاه فقط به ساخت چند آلاچیق و سرویس بهداشتی معطوف شده است که باید با برنامه‌ریزی شایسته‌تر، بسترهای بهتری را برای مجال اردویی فراهم آورد.

یکی از مدیران مدارس می‌گوید: اردوگاه دانش‌آموزی در فاصله 20 کیلومتری شهر قرار دارد، اما هنوز تکمیل نشده است.

وی که حاضر به معرفی خود نیست، می‌افزاید: باید با تدبیر شایسته احداث این اردوگاه با رویکرد تربیتی در صدر اولویت‌ها قرار گیرد تا بخشی از نیازهای تربیتی اردویی در این اردوگاه شهرستانی تأمین شود.

وی تصریح می‌کند: باید این اردوگاه دانش آموزی زودتر در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا به عنوان یک مقصد اردویی قابل اعتماد و ایمن بتوان از آن بهره گرفت.

یکی از دانش آموزان اسفراینی اردوگاه‌های دانش آموزی را فرصتی برای اغنای اوقات فراغت بر می‌شمرد و می‌گوید: اردوگاه فرهنگی و تربیتی برای هر منطقه آموزش و پرورش ضروری است.

جوان می‌افزاید: اردوگاه دانش آموزی می‌تواند یک فرصت ارزشمند برای تبادل اطلاعات، اشتراک مساعی و غنی سازی اوقات فراغت باشد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خراسان شمالی نیز در این خصوص می‌گوید: برای احداث اردوگاه دانش آموزی شهید مطهری اسفراین تاکنون اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 407 میلیون ریال هزینه شده است.

ابوالقاسم بابایی می‌افزاید: احداث و بهره‌برداری و تکمیل پروژه اردوگاه تربیتی و فرهنگی دانش آموزان شهید مطهری اسفراین نیازمند اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی خاطرنشان می‌کند: این پروژه تربیتی آموزشی در اسفراین فقط 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.