۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 413515

قدس آنلاین: ایشان هر چه از اذکار و اوراد و ختومات و همچنین نمازها و آیات قرآنی را که در مدت عمر خود از کودکی انجام داده بودند، یادداشت کرده و به خاطر متضمن بودن آن نوشته بر اسرار و نکات مهم، صلاح نمی دانستند که آن را در اختیار همگان قرار دهند و به این جهت آن را مخفی نگاه داشته و پنهان می نمودند.

حسرت بزرگ مرحوم شیخ نخودکی

به گزارش قدس آنلاین، مرحوم حاج شیخ حسنعلی نخودکی از دوران کودکی به عبادات و ریاضت های شرعی اشتغال داشته و زحمات فراوان و طاقت فرسایی را برای رسیدن به اهداف بلند روحی و معنوی متحمل شده بودند.

 

ایشان هر چه از اذکار و اوراد و ختومات و همچنین نمازها و آیات قرآنی را که در مدت عمر خود از کودکی انجام داده بودند، یادداشت کرده و به خاطر متضمن بودن آن نوشته بر اسرار و نکات مهم، صلاح نمی دانستند که آن را در اختیار همگان قرار دهند و به این جهت آن را مخفی نگاه داشته و پنهان می نمودند.

 

مقصود از نقل این جریان نکته مهمی است که آن را مرحوم حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی در آخر آن کتاب مرقوم فرموده بودند و باید درس مهمی باشد برای همه کسانی که در راه معنویات و سیر و سلوک شرعی گام برمی دارند.

 

آنچه ایشان در آخر کتاب خود نوشته بودند این نکته بود که: «ای کاش این اذکار و اوراد و ختومات را در راه نزدیک شدن و تقرب به مولایم امام زمان عجل الله تعالی فرجه انجام می دادم.»

 

ببینید یک شخصیت مهم که نام ایشان زبانزد خاص و عام بوده و هست چگونه در آخر عمر اظهار تاسف می نماید و آرزو می کند که ای کاش هدف خود را از انجام آن اعمال، تقرب به حضرت بقیه الله ارواحنا فداه قرار داده بود.

 

هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که مرحوم حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی دارای قدرت مهم روحی بوده و از نیرو و قدرتی بسیار کم نظیر در میان افراد و چهره های شناخته شده، بهره مند بوده است؛ با این همه آرزو می کند که کاش سعی و تلاش خود را در تقرب به امیر عالم هستی(عج) به کار می برد و بدست آوردن قدرت تصرف در افراد و بازگرداندن صحت و سلامتی به افراد مریض و کارهایی دیگر از این قبیل را هدف خود قرار نمی داد.

 

بزرگترین درس برای انسان ها این است که در هر مسیری که می پیمایند از تجربه های مردان بزرگ در آن راه، تجربه آموخته و از یک عمر تلاش و کوشش آنها استفاده کرده و از معارفی که آنان پس از سال های سال به دست آورده اند بهره مند شوند و به آخرین تجربه ها و نتیجه هایی که آنان در مسیر طولانی حیات خود به آن رسیده اند کاملا توجه نموده و به آن عمل کنند.

 

به این نکته توجه کنیم که استفاده از تجربه های مهم مردان بزرگ ارزش حیات و نتیجه زندگی را صدها برابر افزایش می دهد. سعی کنیم به آنچه مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی تجربه نموده و در نوشته خود متذکر شده اند عمل کنیم.

 

دعاها و زیارات و سایر عباداتی را انجام می دهیم برای تقرب به پروردگار باشد تا به این وسیله به ساحت مقدس اما عصر علیه السلام تقرب پیدا کنیم و مقاصد کوچک و کم ارزش را ترک کنیم این حقیقتی است که اگر به آن عمل شود از حیات و زندگی خود کاملا نتیجه می گیریم.

شبستان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.