شبه نظامیان جدایی طلب کُرد در شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه با ربودن شماری از غیرنظامیان، اوضاع این شهر را بار دیگر ناامن کردند.

شبه‌نظامیان جدایی طلب کُرد بار دیگر حسکه را نا امن کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، منابع میدانی از آغاز دور جدید درگیری‌ها میان نیروهای آسایش و یگان‌های دفاع ملی پشتیبان ارتش سوریه در مناطق مختلف شهر حسکه واقع در شمال شرقی این کشور خبر دادند.

حزب جدایی طلب اتحاد دموکراتیک یک شاخه نظامی با نام واحدهای دفاع از خلق و یک نیروی پلیس محلی به نام آسایش ایجاد کرده و بیش از بیست هزار نفر از جوانان مسلح کُرد در این دو نیرو فعالیت می‌کنند.

درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که نیروهای آسایش 22 تن از کارمندان اهل حسکه از جمله مدیر را ربوده و آنها را تا آزادی پنج تن از نیروهایشان که در خصوص مسائل جنایی ازسوی نیروهای دفاع وطنی (طرفدار دولت) دستگیر شده اند، به گروگان گرفتند که در نهایت به درگیری بین 2 طرف و ایجاد تنش امنیتی شدید در این شهر منجر شد.

نیروهای آسایش قریب به 350 غیرنظامی را در داخل کلیسای بزرگ سربان و برخی مغازه های اطراف آن محاصره کرده و با ایجاد گذرگاهی امن برای خروج آنها از محل درگیری مخالفت کردند.

منابع میدانی تاکید کردند که یگان‌های ارتش سوریه برای فروکش دادن درگیری‌ها وارد مرکز شهر حسکه شدند.

نیروهای آسایش محله‌های مرکز شهر را با هفت گلوله خمپاره هدف گرفتند که به زخمی شدن هشت غیرنظامی و وارد آمدن خسارات مادی سنگین منجر شد.

در حالی که نیروهای آسایش تجهیزات نظامی جدیدی وارد حسکه کرده‌اند عشایر عرب آنجا نیز مواضع دفاع ملی در منطقه قدیم سوق الهال و محله شرقی النشوه را استحکام بخشیدند.

از سوی دیگر بزرگان عشایر عرب و همچنین کردهای حسکه برای میانجیگری بین 2 طرف به منظور حل اختلاف و احیای توافق ماه آوریل گذشته ورود کردند.

نیروهای آسایش در آوریل گذشته به مواضع نیروهای دفاع ملی در حسکه و قامشلی حمله کردند که در نهایت با میانجیگری دولت سوریه و بر اساس توافقی فیمابین به آتش بس منجر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.