قدس آنلاین - یزد :مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت : طرح های اقتصاد مقاومتی در کارگروههای ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی بررسی شد

بررسی طرح های اقتصاد مقاومتی در کارگروههای ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  علی نمازی با اشاره به اینکه این اداره کل ریاست دو کارگره، دبیری یک کارگروه و عضویت پنج کارگروه از مجموع کارگروه هایی 9 گانه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان را بر عهده دارد اظهارداشت : در این کارگروهها، برنامه ها و پروژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی توسط اعضاء طرح، بررسی و برای اجرای آن برنامه ریزی می شود.

وی افزود: ریاست کارگروه های پیش برد برون گرایی اقتصاد ( توسعه صادرات غیر نفتی ) و شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و دبیری کارگروههای برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی به نفت با این اداره کل است.

نمازی در تشریح اهداف و برنامه های کارگروه شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مقاومتی گفت: 17 دستگاه اجرایی و نظارتی و همچنین تشکل های بخش خصوصی عضو این کارگروه هستند.

وی از برگزاری نشست های این کارگروه با حضور اعضاء خبر داد و تصریح کرد: در این نشست ها بحث های مختلفی مرتبط با اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و دستور العمل، طرح ها و پروژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی بررسی می شود.

نمازی ، توسعه دولت الکترونیک و همراه، مبارزه با اقتصاد زیرزمینی قاچاق، شفاف سازی و مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی، توسعه اقدامات فرهنگی مبارزه با فساد و توسعه و حمایت فکری و معنویت و امنیت حقوق مالکیت را از اهداف کارگروه یاد شده بیان کرد.

این مسئول خاطر نشان ساخت :توسعه سیستم های نظارت بر اجرای بودجه استانی، راهبری استقرار نظام حسابداری بخش عمومی ( تعهدی) ، ساماندهی خودروهای دولتی، توسعه کمی دامنه ارزیابی ذیحسابی دستگاههای اجرایی، افزایش ضریب اطمینان نظارت مالی از طریق گردش دوره ای ذیحسابان و افزایش انضباط و کیفیت در گزارش دهی مالی – بودجه ای از اقدامات راهبردی و عملیاتی همین کارگروه است.

رئیس کارگروه شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مقاومتی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده به بهترین شکل انجام دهیم؛ خواستار تلاش اعضای کارگروه برای عملیاتی شدن شاخص های و اهداف و وظایف این کارگروه شد.

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.