انتخابات

براساس گزارش «پرس تی‌وی فارسی» جنبش مقاومت لبنان حزب الله به رژیم اسرائیل درباره احداث جاده در سرزمین‌های اشغالی این کشور هشدار داده است

حزب الله درباره احداث جاده در جنوب لبنان به اسرائیل هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «پرس تی‌وی فارسی» جنبش مقاومت لبنان، حزب الله به رژیم اسرائیل درباره احداث جاده در سرزمین‌های اشغالی این کشور هشدار داده است.
رژیم اسرائیل مشغول احداث جاده‌ای به طول 2 کیلومتر در مزارع شبعا در جنوب لبنان است؛ تل آویو این منطقه را به همراه بخش‌هایی از دیگر کشورهای عربی پس از جنگ 1967 اشغال کرد.
حزب الله روز پنج شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به احداث این جاده اعلام کرد: «این جنایتی دیگر است که باید به فهرست طولانی جنایات دشمن علیه لبنان اضافه کرد.»
این بیانیه می‌افزاید این اقدام «طمع نامحدود صهیونیست‌ها برای تصاحب اراضی و ثروت لبنان» را آشکار می‌کند.
حزب الله همچنین از دولت لبنان خواست تا «نقش عادی خود را در دفاع از تمامیت ارضی لبنان ایفا کند و اقدامات ضروری برای مقابله» با این اقدام رژیم اسرائیل را انجام دهد.
اسرائیل در سال‌های 2000 و 2006 دو بار لبنان را هدف تجاوز گسترده قرار داده است. در جنگ 33 روزه تابستان 2006 حدود یک هزار و 200 لبنانی که بیشتر آنان غیرنظامی بودند، جان خود را از دست دادند. اگرچه تل آویو در این جنگ به اهداف اعلامی خود نرسید و نیروهای مقاومت موفق شدند متجاوزان را از مناطق جنوبی لبنان عقب برانند.
بعلاوه جان قهوه‌جی فرمانده ارتش لبنان روز پنج شنبه وعده داد که نیروهای مسلح لبنان متعهد به دفاع از کشور در برابر اسرائیل هستند.
وی گفت: «ارتش با تجاوز اسرائیل به لبنان با همه توانمندی‌های موجود مقابله خواهد کرد.»
وی گفت: «ماموریت اصلی ارتش دفاع از جنوب در برابر دشمن اسرائیلی، تکمیل دیگر ماموریت‌ها برای مقابله با تروریسم در مرزهای شرقی و حفظ امنیت داخلی است.»
گروه تروریستی جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه به شمار می‌آید و همچنین گروه تروریستی داعش در آگوست 2014 شهر عرسال در شرق لبنان را هدف حملات خود قرار دادند که در این تجاوزات چندین نیروی لبنانی کشته شدند. تروریست‌ها همچنین 30 سرباز را به گروگان گرفتند که تاکنون تعداد زیادی از آنان آزاد شده‌اند.
قهوه‌چی همچنین از رژیم اسرائیل خواست تا به قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل که با برقراری آتش بس، به جنگ سال 2006 پایان داد، احترام گذارد.
اگرچه رژیم اسرائیل بارها با نقض حریم هوایی لبنان این قطعنامه را نقض کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.