قدس آنلاین-شهرکرد- هومن نجاتی:  با توجه به ایجاد اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفری در پارک های علم و فناوری، نیاز به حمایت جدی وزارت علوم از توسعه پارک های علم و فناوری و ایجاد شرکت های کوچک فناور و دانش بنیان است. 

بازدید مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم از پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم در بازدید از پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از مشکلات پارک های علم و فناوری در حوزه عمرانی نبود دستورالعمل جامع برای سیاست گذاری در توسعه فضاهای فیزیکی این مجموعه است که دفتر نظارت بر طرح های عمرانی مطالعات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

دکتر رخشانی مهر از  تامین اعتبار پروژه های نیمه تکمیل دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری تا 2000 متر مربع كه 50 درصد اعتبار آنها از ساير منابع تامين شده ‌باشد خبر داد و افزود این اعتبار به پروژه هایی که قبلاً از این محل تخصیص داده شده است تعلق نخواهد گرفت.

 وی در پایان در خصوص تخصیص اعتبار جهت توسعه مجتمع کارگاهی پارک علم و فناوری قول مساعد داد.

دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن این بازدید، تبدیل دستاورد های پژوهشی به فناوری را یکی از وظایف پارک های علم و فناور ی دانست و افزود: با توجه به ایجاد اشتغال بیش از 30 هزار نفری در پارک های علم و فناوری، نیاز به حمایت جدی وزارت علوم از توسعه پارک های علم و فناوری و ایجاد شرکت های کوچک فناور و دانش بنیان است.

دکتر پیرعلی داشتن زیر ساخت مناسب را یکی از نیاز های اصلی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به جدول 14 پیوست قانون بودجه 95 و همچنین حمایت های استانی بزودی شاهد آغاز احداث مجتمع پارک علم و فناوری استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.