قدس آنلاین – یزد: رییس دانشگاه یزد در مراسم افتتاحیه هفدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور، دستیابی به دانش، تغییر باورهای ناصحیح و عمل گرایی را سه مولفه اصلی در رفع چالش‌های جامعه است.

دستیابی به دانش، تغییر باورهای ناصحیح و عمل‌گرایی راهکارهای رفع چالش‌های جامعه است

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  دکتر محمدصالح اولیاء ضمن خیر مقدم به دانشجویان با اشاره به قدرت سخت و قدرت نرم گفت: قدرت نرم شاید به نوعی مهمتر باشد، از این جهت که ممکن است قدرت سخت نیز در درازمدت وابسته به قدرت نرم شود.

اولیا با بیان اینکه این مسئله دغدغه اصلی نظام است گفت: همه ما مسئول هستیم و این یک وظیفه سنگین به عهده شما دانشجویان است و قرار گرفتن زیر چتر اسم انجمن اسلامی طبیعتا مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: ما برای قدرتمندی در قدرت نرم به سه مولفه اصلی دانش به معنای اعم خود، تغییر باورهای ناصحیح و عمل‌گرایی نیازمندیم و اگر روی این سه مولفه کار کنیم بخش عمده چالش‌های کشور حل خواهد شد.

دکتر محمدصالح اولیا افزود: باید با عملگرایی در حوزه رفتارهای فردی و اجتماعی مانع گسترش برخی ناهنجاری‌ها در جامعه شویم که در این زمینه قشر دانشگاهی می‌توانند نقش اثرگذاری داشته باشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.