سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: هدف دشمنان، ایجاد « اسرائیل بزرگ» بوده و همچنان درصدد تحقق آن هستند.

گروه‌های تکفیری برای تحقق توطئه «اسرائیل بزرگ» ایجاد شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، فتحعلی که در نشست هم اندیشی فکری تحت عنوان « خاندان صدر و خاندان شرف الدین ، ویژگی ها و ارتباطات » سخن می گفت، افزود:رژیم صهیونیستی تهدیدی همیشگی برای امت عربی و اسلامی است و هرگز نباید نسبت به خطر رفتار و اقداماتی که در جهت تامین منافع این رژیم صورت می گیرد، بی تفاوت باشیم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی طرف ها برای تامین منافع رژیم صهیونیستی،از گروه های تکفیری حمایت و جنگ های بیهوده ای را برمبنای ادعاهای ساختگی و دروغین راه اندازی کرده اند و بدتر از اینها ، درصدد عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر کشورهای عربی و مقدسات اسلامی و مسیحی هستند و حتی سفر مقامات این کشورها به فلسطین اشغالی امری عادی شده است.
سفیر ایران در نشست تجلیل از دو عالم بزرگ جهان اسلام و منطقه جبل عامل لبنان که به همت انجمن « امام صادق (ع) و احیای میراث علما» و با همکاری شهرداری شهرک شحور در منطقه صور در جنوب لبنان برگزار شد، از مقام علمی و جایگاه آقای سید یوسف شرف الدین پدرسید عبدالحسین شرف الدین از علمای برجسته منطقه جبل عامل لبنان و مولف کتاب « مراجعات» تمجید کرد.
فتحعلی به جایگاه مقاومت درمقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی در اندیشه امام موسی صدر هم اشاره کرد و گفت که امام موسی صدر انسانی خیرخواه و محب انسان ها بود و بر حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و انسانی تاکید دارد.
وی افزود: امام موسی صدر به ساختن لبنان و توسعه همه مناطق محروم آن بدون فرق گذاشتن بین طوائف و مذاهب و همچنین مقاومت در مقابل دشمن اشغالگر صهیونیستی اهتمام ویژه داشت و درتحقق این دو اولویت خود به ویژه در جنوب و بقاع غربی لبنان ازهیچ تلاشی فروگذار نکرد.
سفیر ایران در لبنان تاکید کرد: امام موسی صدرهمواره خواستار آزادسازی فلسطین از اشغال دشمن صهیونیستی و شعارش مقاومت در مقابل این دشمن تا پیروزی بوده است.
فتحعلی خاطرنشان کرد:امام موسی صدر خواستار وحدت اسلامی در رویاروئی با توطئه ها، تفرقه افکنی ها و فتنه هائی است که ملت های عربی و اسلامی را هدف گرفته است.
وی تصریح کرد: امام موسی صدر بر وحدت ، آزادی ، عزت و کرامت ملت ها و اخراج اشغالگران و دزدان منابع کشورهای جهان اسلام تاکید دارد.
سفیر ایران بر ضرورت یکپارچه شدن و تقویت تلاش ها برای بازگرداندن امام موسی صدر و دو همراهش تاکید کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و همچنین در دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب تلاش خود را برای بازگشت امام موسی صدر و همراهانش ادامه داده است.
شیخ « حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان نیز در این نشست در باره ویژگی ها و ارتباطات این دو عالم بزرگ جهان اسلام سخنرانی کرد.
امام موسی صدر بنیانگذار و رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در سال 1978 در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر قذافی رییس جمهوری وقت این کشور صورت گرفته بود، ربوده و ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.