۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 415563

بر اساس یک گزارش جدید میزان دستمزد زنان انگلیسی که تازه خانوداه تشکیل می‌دهند و صاحب فرزند می‌شوند به شدت کاهش می‌یابد.

شرایط زندگی شدیدا دشوار زنان انگلیسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، زنانی انگلیسی که صاحب فرزند هستند با مشکل افزایش اختلاف دستمزد خود با مردان دست و پنجه نرم می کنند. این معضل، شرایط 33 درصد از آن ها را نسبت به مردان و درست در زمانی که فرزندشان به 12 سالگی می رسد وخیم تر کرده است.

موسسه مطالعات اقتصادی و مالی (آی اف اِس) دریافته که شکافی که در مورد میزان کل حقوق پرداختی بین زنان و مردان وجود داشت در حال کمتر شدن است اما مادرانی که صاحب فرزند هستند از این غافله باز مانده اند.

این مطالعات نشان می دهد که میزان پرداخت ساعتی برای زنان در حال حاضر به طور متوسط حدود 18 درصد پایین تر از مردان است در سال 2003 این فاصله 23 درصد و در سال 1993، 28 درصد بود که این روند نسبت به گذشته بهبود یافته است.

اما پس از اینکه خانواده ها تشکیل می شوند و آنها بچه دار می شوند این شکاف پرداختی بیشتر و بیشتر می شود تا جایی که پس از 12 سال نرخ درآمد زنان به میزان 33 درصد از مردان کمتر می شود.

البته ناگفته نماند که وقتی زنان بچه دار می شوند ساعات کاری آن ها نیز کاهش می یابد و به این دلیل زنان ارتقای شغلی و یا افزایش حقوقی در این مدت نخواهند داشت.

آی اف اِس دریافته است زنانی که مدرک دانشگاهی درجه یک دارند می توانند این فاصله پرداختی را کاهش دهند.

رابرت جویس مدیر موسسه مطالعات اقتصادی و مالی نیز گفت: «ما اینطور فکر نمی کنیم که با تولد فرزند اول، این شکاف پرداختی به صورت ناگهانی افزایش می یابد. مشکل عدم افزایش حقوق این زنان است زیرا میزان دستمزد این زنان پس از تشکیل خانواده نسبت به مردان افزایش پیدا نمی کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.