قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد از افزایش چهار درصدی صادرات و کاهش ۱۹ درصدی واردات در چهار ماهۀ نخست سال‌جاری در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد

در چهارماهۀ نخست امسال صادرات  افزایش  و واردات در  استان کاهش  داشته است

به‌گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجۀ کشور برگزار شد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ شهیدان رجایی و باهنر و هفتۀ دولت، گفت: خوشبختانه در چهار ماه نخست سال95 از نظر وزنی با رشد چهار درصدی صادرات در استان روبه‌رو بوده‌ایم و در این دورۀ زمانی حمل‌ونقل صنایع کاشی و سرامیک از رشد هشت درصدی و حمل‌ونقل صنایع کاشی و سرامیک از رشد 13درصدی برخوردار بوده است.
وی اظهارداشت : در سال 93 در استان 15هزار و در سال گذشته 10هزار شغل جدید ایجاد شده است و در هفتۀ دولت امسال نیز با افتتاح 336طرح عمرانی و 115طرح مخابراتی سه هزار شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.
میرمحمدی افزود: در سال‌جاری نسبت‌به گذشته 269 نفر به بیمه‌های بیکاری استان اضافه شده است و این نشان می‌دهد که تنها تعداد اندکی از حوزۀ کار خارج شده‌اند.
استاندار یزد تصریح  کرد: به‌لطف خداوند، حمایت‌های مقام معظم رهبری، تلاش دولت تدبیر و امید و همّت مجلس شورای اسلامی در حال خارج شدن از رکود هستیم و ورود به رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود.


واگذاری 310 طرح عمرانی به بخش خصوصی

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی 310 طرح و پروژۀ عمرانی در استان شناسایی، بررسی و برای تکمیل و بهره‌برداری به بخش خصوصی معرفی شده‌ است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان افزود: تاکنون 28 جلسه نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده و 909 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده‌اند، در دو ماه گذشته 70 واحد تولیدی و صنعتی تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند و مبلغ کل تسهیلات در نظر گرفته شده 7هزار و800 میلیارد ریال است و بانک‌های استان همراهی خوبی برای تحقق این مهم داشته‌اند.
وی ادامه داد: برای فرآهم شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان افتتاح شده است و دستگاه‌های مرتبط در این مرکز مستقر شده‌اند، پهنه‌بندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان احصا و شناسایی و به دو زبان انگلیسی و فارسی در اختیار علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران قرار داده شده است.
استاندار یزد در حوزۀ مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز خاطرنشان ساخت: مبارزه با کالای قاچاق در استان با همّت و جدیّت پیگیری شده و می‌شود و در عین حال بر حفظ حرمت‌ها و کرامت انسانی نیز تأکید داریم و لازم است از همۀ مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه، بسیج و دستگاه‌های قضایی برای تحقق این مهم تشکر کنیم.
گفتنی است در ادامۀ این نشست تعدادی از اعضای ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گزارشی از فعالیّت‌های کمیته‌های مختلف این ستاد و اقدامات انجام شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان گزارشی از فعالیت‌های کمیته‌های مختلف این ستاد و اقدامات انجام شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ارائه دادند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.