طی سه سال اخیر و در دوره فعالیت دولت یازدهم، جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با رشد تقریباً دو برابری ارسال آثار مواجه بوده است.

افزایش دو برابری آثار ارسالی به جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، تعداد آثار تولیدی در جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در سال ١٣٩٢ یکصد و چهل و پنج هزار و ٨٢ اثر بوده است که این رقم در سال ١٣٩٤ به ٢٧٣هزار و ٢٠١ اثر افزایش یافت.

همچنین تعداد کشورهای خارجی شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سال ١٣٩٢، ٧٢ کشور بوده است که این رقم در سال ٩٤ به ٧٧ کشور افزایش یافته است.

همچنین براساس آمار و ارقام موجود  تعداد برنامه های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سال ٩٢ جمعا ٦٧ برنامه بود که این رقم در سال ٩٤ به تعداد ٨٤ برنامه موضوعی افرایش یافت.

با نگاهی به آمار و ارقام می توان نتیجه گرفت که این جشنواره هرساله با شکوه‌تر از گذشته برگزار شده و این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

 برنامه‌ریزی در نهادینه کردن دهه کرامت در داخل و خارج از کشور، نهادسازی و شبکه سازی در عرصه فعالیت‌های حوزه فرهنگ رضوی(ع) در داخل و خارج از کشور و انسجام بخشیدن به فعالیت های وزاتخانه ها، سازمان ها، نهادها و تشکل های غیر دولتی و مردمی حول محور فرهنگ رضوی(ع) از دیگر اقدامات این بنیاد در سه سال گذشته می باشد.

مقدمات اجرایی ثبت انتشارات بنیاد بین المللی امام رضا(ع)با هویت مستقل ومقدمات اجرایی ثبت فصلنامه فرهنگ رضوی(ع) با هویت مستقل نیز از دیگر دستاوردهای این بنیاد در سه سال گذشته یاد شده است. 

تشکیل کارگاه های آموزشی جهت تقویت اطلاع رسانی و گسترش فضای مجازی، راه اندازی سامانه یکپارچه سازی بانک اطلاعات آثار مخاطبان، فضای مجازی و اطلاع رسانی جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، تشکیل کارگاه های آموزشی جهت تقویت اطلاع رسانی و گسترش فضای مجازی و برگزاری چندین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، تجلیل از خادمان رضوی، تجلیل از برترین ها و خادمان داخلی و خارجی فرهنگ رضوی از دیگر دستاوردهای این بنیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.