قدس آنلاین- تبریز: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در بخش صنعت در شهرستان میانه ۱۳۰ واحد وجود دارد که ۷۰ واحد فعال، ۲۱ واحد نیمه فعال و ۳۱ واحد تعطیل شده‌اند.

 ۳۱ واحد صنعتی در شهرستان میانه تعطیل شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حمید شکری در جلسه رفع موانع تولید در شهرستان میانه با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، مشکلات بانکی از جمله وثیقه و حسابرسی یک‌ساله از تولیدی‌ها، تسهیلات کوتاه مدت یک‌ساله، کاهش تسهیلات مصوب شده در شهرستان برای واحدها از سوی استان و سخت‌گیری برخی از ادارات و بانک‌ها از جمله امور مالیاتی و سخت‌گیری‌های بیش از حد این سازمان در مورد واحدهای تولیدی را از مهم‌ترین موانع بر سر راه تولید در شهرستان عنوان کرد.

وی محدودیت اختیارات در حوزه‌های بانکی شهرستان برای ارائه تسهیلات را از دیگر مشکلات بر سر راه تولید و توسعه آن خواند و گفت: در حوزه بیمه نیز حسابرسی مشکل‌ساز شده است.

شکری با ارائه گزارشی از تشکیل فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان میانه گفت: این ستاد با 4 کمیته تسهیل و رفع موانع تولید، کمیته بازاریابی و نمایشگاه، کمیته جذب سرمایه‌گذار و کمیته توسعه روستایی فعالیت خود را آغاز کرده و در این خصوص مشکل 95 واحد تولیدی بررسی شده و در مجموع با تشکیل جلساتی از سوی کمیته‌ها شاهد 197 مصوبه هستیم.

وی اراضی شهرستان میانه را 166 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: میزان سطح زیر کشت باغی 115 هزار هکتار و سطح زیر کشت زراعی 154 هزار هکتار است که در 5 هزار هکتار از اراضی آبیاری تحت فشار و در یک هزار و 700 هکتار آبیاری بارانی انجام شده، که مشارکت مردمی در انجام پروژه‌های آبیاری تحت فشار در سطح استان الگو است.

فرماندار ویژه میانه افزود: در این شهرستان، 343 هزار تن محصولات زراعی، 203 هزار تن محصولات باغی، 56 هزار تن محصولات دامی و 620 تن شیلات و آبزیان تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: در این شهرستان 87 مورد واحد تولیدی کشاورزی با اشتغالزایی برای 304 نفر فعال بوده، 64 واحد با 86 اشتغال نیمه فعال و 36 واحد غیر فعال است که در صورت احیای این واحدها برای 634 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

شکری با بیان اینکه در بخش صنعت 130 واحد داریم که 70 واحد فعال، 21 واحد نیمه فعال و 31 واحد تعطیل شده‌اند تعداد شاغلان در این واحدها را یک هزار و 900 نفر ذکر کرد و گفت: با احیای این واحدها میزان اشتغال در واحدهای صنعتی به 3 هزار نفر خواهد رسید.

وی از وجود 4 شهرک صنعتی در شهرستان که رتبه 2 استان را به خود اختصاص داده است، افزود: در این شهرک‌ها 130 واحد مستقر هستند همچنین 4 واحد سردخانه فعال وجود دارد.

شکری در ادامه به 46 معدن فعال و 31 معدن نیمه فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت: در بخش معدن جذب سرمایه‌گذار صورت گرفته که یک هزار و 300 کیلومتر را در دو پهنه با توافقات به‌عمل آمده مورد مطالعه و اکتشاف قرار داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.