قدس آنلاین- یزد : دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت : امکانات و منابع مالی زندان ها تکافوی نیاز های اولیه را هم ندارد ، از این رو جلب کمک های مردمی ، خیرین و مشارکت سازمان های مردم نهاد در تحقق اهداف تربیتی و اصلاحی زندان ها ضروری است.

جلب مشارکت همگانی در تحقق اهداف تربیتی و اصلاحی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، جمال قضاوتی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل زندان های استان یزد اظهارداشت : زندان باید رفتار مجرم را اصلاح کند و در عین حال به نیاز ها و کمبود های خانواده زندانی نیز که به طور معمول در خلأ  نان آور خود می باشد نیز توجه کند .

وی افزود: زندانبانی اسلامی تنها به هدف مجازات مجرم نمی اندیشد و باید با تکیه بر امور فرهنگی ، آموزشی ، دینی و اعتقادی، مسئله اصلاح مجرم اولویت قرار دهد.

این مقام قضایی به توجه و اهتمام به مسائل مبتلا به خانواده زندانیان تأکید کرد و گفت : نباید اجازه داد کمبود ها و خلأ ها ، خانواده زندانی را نیز به سمت جرم و بزه سوق دهد.

وی ضمن تشکر از تلاش ها و فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان استان یزد ، تصریح کرد: این انجمن در راستای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند ، فعالیت های بسیار خوبی را انجام داده اما باید با جلب مشارکت های مردمی این انجمن را یاری کرد.

دادستان یزد یکی از راهکار های کمک به زندانیان را انتقال زندانیان غیر بومی به استان های خود ذکر کرد و اظهار داشت : مقام های قضایی استان یزد و مسئولان زندان این استان آماده انتقال زندانیان غیر بومی هستند تا مشکلات خانواده زندانیان از نظر بعد مسافت و هزینه های دیگر کاسته شود ، اما بعضی از استان ها علی رغم تأکید قانونگذار از پذیرش زندانیان استان خود اجتناب می کنند.

وی تبعات امنیتی و اجتماعی وجود زندان در بافت داخل شهر را از دیگر مشکلات زندان یزد دانست و افزود : با حمایت مرکز و اهتمام مسئولان استان باید این امر تسریع شود و زندان مرکزی یزد به محلی خارج از شهر انتقال یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.