زمانیکه یکی از اعضای تیم اوباما به یک مقام امنیتی فرودگاه چین کرد مقام امنیتی چینی با صدای بلند فریاد زد: اینجا کشور ماست!

واکنش تند مقام چینی به اعتراض یکی از اعضای تیم اوباما + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ابنا ، در حالی که چین برای برگزاری نشست گروه ۲۰ تدابیر امنیتی سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشته است، روز گذشته مواجه شدن یک مقام چینی با مقامات امنیت ملی کاخ سفید در باند فرودگاه هانگزو در چین موجب مداخله مأموران سرویس مخفی آمریکا شد که نوعی مجادله غیرمعمول را میان مقامات دو کشور در پی داشت.
 نیویورک تایمز در گزارشی درباره حواشی سفر رئیس جمهور آمریکا به چین برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ نوشت: روز گذشته (شنبه) هواپیمای "ایرفورس وان" نیروی هوایی آمریکا فرود پرتکانی را در فرودگاه هانگزو چین تجربه کرد؛ اما تکان‌های این هواپیما در مقایسه با آنچه که پس از توقف کامل آن رخ داد، اتفاق مهمی نبود.
نیویورک تایمز در ادامه نوشت: به محض اینکه خبرنگارانی که برای پوشش‌دهی اجلاس گروه ۲۰ از هاوایی همراه باراک اوباما به چین آمده بودند، از هواپیما پیاده شده و برای ثبت لحظه ورود او به زیر بال هواپیما رفتند، ‌نوار آبی رنگی را جلوی خود مشاهده کردند که دو سر آن در دست ماموران امنیتی فرودگاه بود. این اولین بار بود که یک کشور میزبان به خبرنگاران کاخ سفید اجازه نداد از لحظه پیاده شدن اوباما از هواپیما عکسبرداری کنند.
زمانیکه یکی از اعضای تیم اوباما به یک مقام امنیتی فرودگاه اعتراض کرد و این اقدام آنها را مغایر با پروتکل مرسوم خواند،‌ مقام امنیتی چینی با صدای بلند فریاد زد: اینجا کشور ماست!
این مقام به طرف مقام آمریکایی و به زبان انگلیسی می‌گفت: اینجا کشور من است. اینجا فرودگاه ماست.
این مقام آمریکایی نیز اصرار داشت که روزنامه نگاران اجازه داشته باشند پشت طنابی بایستند که برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود و بتوانند خارج شدن اوباما از هواپیما و ورود او را به فرودگاه بدون اختلال فیلمبرداری کنند.
یک سخنگوی کاخ سفید و وزارت امور خارجه چین از پاسخ دادن به پرسش‌ها درباره این ماجرا پرهیز کردند.
رویترز اعلام کرد این حادثه نشانه این بود که حزب کمونیست حاکم چین سخت می‌کوشد با کنترل رسانه ها تصویری بی‌نقص از میزبانی نشست گروه ۲۰ به جهان ارائه کند. چین برای میزبانی این نشست که فردا شروع می‌شود ، تدابیر امنیتی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.