قدس ‌آنلاین- اراک- احمد مختاری: استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه باید بودجه خاصی در سفر هیئت دولت به استان برای کاهش آلودگی هوای اراک در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به وجود متخصصان زیادی که در استان، پژوهشکده ملی پایش آلودگی هوای کشور به استان منتقل شود.

پژوهشکده ملی پایش هوای کشور به استان مرکزی منتقل شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی در نشست بررسی پیشرفت برنامه عمل حفاظت از محیط زیست و بهبود محیط زیست استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: مردم کلانشهر اراک و مرکز استان نگرانی و دغدغه های فراوانی نسبت به آلودگی هوای شهر اراک دارند و این دغدغه امروز خیلی علمی و منطقی تعقیب می شود.

وی اظهار کرد: این مسئله توسط دو نماینده اراک، خنداب و کمیجان و همچنین نماینده مردم شازند در مجلس در حال پیگیری است که این حساسیت ها همراه با پیدا کردن راه حلی منطقی بوده است و این مسئه از سوی شهردار، شورای شهر و سمن های مردمی جلوتراز همه مسئولان در این بحث وارد شدند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سمن های مردمی و غیردولتی حضوری قوی، دلسوزانه و منطقی در این حیطه دارند، گفت: نمایندگان استان در مجلس، دولت و سمن های مردمی علاقه مندند روزهای کاملا پاک کلانشهر اراک، حذف آلودگی از خاک، هوا و آب را ببینند و و خواسته های به حق و منطقی مردمی عمل شود.

زمانی با بیان اینکه توسعه ستان نیز باید در کنار مسئله آلودگی مورد حمایت قرار گیرد، گفت: در امر توسعه استان مرکزی باید به صورت جدی رعایت مسائل زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

افزایش تعداد تقاطع های غیرهمسطح در اراک وی با اشاره به نزدیکی سفر هیئت دولت به استان مرکزی گفت: این سفر فرصت بسیار خوبی برای تصویب مصوبات لازم برای کاهش آلودگی آب، هوا و خاک است.

استاندار مرکزی اعلام کرد: اعتبار طرح جامع کاهش آلودگی هوا در سال ۸۶، ۲۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که از سال ۸۶ تا ۹۴ حدود ۷۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت.

زمانی به تعداد کل مصوبات در زمینه کاهش آلودگی هوا از سال ۹۲ تاکنون اشاره کرد و گفت: طی این بازه زمانی ۲۷۰ مصوبه به تصویب رسیده که ۱۵۹ مورد این مصوبات اجرا شده است. وی با بیان اینکه در زمینه کاهش آلودگی هوای کلانشهراراک اقداماتی صورت گرفته است، ادامه داد: تعداد تقاطع‌های غیر همسطح تاکنون به ۷ عدد رسیده است.

اکنون دو پارکینگ طبقاتی ایجاد شده است. استاندار مرکزی اعلام کرد: دو محل مناسب جهت انتقال صنوف آلاینده در نظر گرفته شده که یکی از آنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. و فضای سبز در حال حاضر به ۳۴۰ هکتار توسعه یافته است.

پژوهشکده ملی پایش هوای کشور به استان مرکزی منتقل شود زمانی با اشاره به گاز رسانی به کوره‌های آجرپزی گفت: در این گازرسانی به بیست کوره آجر پزی در منطقه محمدیه انجام شده است.

وی اظهار کرد: احداث و تجهیز مکز کنترل هوشمند ترافیک هست که به صورت ۱۰۰ درصدی پیشرفت داشته است. سوخت یورو ۴ در جایگاه های سوخت رسانی کلانشهر اراک توزیع شده است. تامین سوخت گاز نیروگاه شازند را در دست اقدام داریم.

استاندار مرکزی در خصوص آلایندگی خطوط تولید ایرالکو گفت: خطوط یک، دو و شش ایرالکو نیز در این زمینه جمع‌آوری شده و ایرالکو باید در موعد تعیین شده به تعهدات خود عمل کند.

زمانی با اشاره به اینکه رشد و توسعه صنایع استان اهمیت بالایی دارد، گفت: اما کاهش آلودگی هوا مهم‌ترین مسئله و همه صنایع باید این مسئله را جدی بگیرند. وی با تاکید بر اینکه باید بودجه خاصی در سفر هیئت دولت به استان برای کاهش آلودگی هوای اراک در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود متخصصان زیادی که در استان، پژوهشکده ملی پایش آلودگی هوای کشور به استان منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.