قدس آنلاین/ ​ایلام/غلامرضا محمدمرادی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: طی 5 سال اخیر از محل صندوق توسعه ملی، بیش از 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه همه جانبه استان ایلام گشایش اعتبار شده است.

گشایش اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی برای توسعه ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حشمت اله عسکری در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری استان با بیان اینکه اولویت کاری ما در 3 سال اخیر حول محور تنوع بخشی به منابع مالی و بهره گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای ورود به امر سرمایه گذاری در استان ایلام بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون در این زمینه توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه با بودجه های تخصیصی دولتی نمی توان استان را به درستی توسعه داد، افزود: در استان ایلام همه زمینه ها برای امر سرمایه گذاری فراهم است و از ورود سرمایه گذاران به این استان به نحو شایسته استقبال و حمایت می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام با بیان اینکه امر سرمایه گذاری پیچیدگی های خاص خود را دارد و این پیچیدگی ها در استان ایلام به مراتب بیشتر است، بیان داشت: با تدبیر و درایت مدیریت ارشد استان، همه مدیران و دستگاه های اجرایی استان با همدلی و همزبانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت و هدایت بخش خصوصی به سمت و سوی طرح های اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال زایی در استان، هماهنگ و همراه شده اند.

حشمت اله عسکری با اشاره به اینکه با فرهنگ سازی و بستر سازی فرهنگی و اجتماعی بایستی زمینه برای تحقق و اجرای پروژه ها و طرح های عام المنفعه در استان هموار شود، یادآور شد: در هفته دولت به علت برخی مخالفت ها و مقاومت های مردمی، نتوانستیم عملیات اجرایی و کلنگ زنی برخی از پروژه ها را آغاز نماییم.

وی با بیان اینکه منابع مالی بانک های استان در 3 سال اخیر بیش از 200 درصد افزایش یافته است که همین افزایش منابع، نشان از افزایش تولید، رونق اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی در استان دارد، خاطرنشان ساخت: طی 5 سال اخیر از محل صندوق توسعه ملی بیش از 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه همه جانبه استان ایلام گشایش اعتبار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام با اشاره به اینکه از این میزان اعتبار تخصیصی، تا کنون 42 هزار و 700 میلیارد تومان استفاده شده است، تصریح کرد: از این میزان اعتبار، 85 هزار و 330 میلیارد تومان دیگر نیز هم اکنون از سوی متولیان امر، افراد و دستگاه های ذینفع در حال استفاده و دریافت است تا برای به ثمر نشستن پروژه ها و طرح های کارشناسی شده و در حال اجرای استان، هزینه گردد.

حشمت اله عسکری با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی در ایلام، مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است، تأکید کرد: طی 35 سال گذشته تنها 70 هزار هکتار از اراضی دیم استان ایلام آبی شد که  با تلاش مجموعه دولت تدبیر و امید، هم اکنون میزان سطح زیر کشت اراضی آبی استان به بیش از 170 هزار هکتار رسیده است.

وی تراز استان در همه زمینه ها و شاخص ها نسبت به کل کشور را مثبت و رو به بهبودی ارزیابی کرد و گفت: استان ایلام در سال 1392 از لحاظ نرخ بیکاری در رتبه دوم کشور قرار داشت که با اقدامات اشتغالزا و کارآفرین در استان؛ هم اکنون نرخ بیکاری در استان کاهش یافته و ایلام در رتبه پانزدهم کشور قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام به جمعیت 86 هزار و 90 نفری کل بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان در سال 1392 اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته کل جمعیت بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان به 98 هزار و 297 نفر رسید که همین افزایش جمعیت بیمه شدگان، نشان از افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان ایلام دارد.

حشمت اله عسکری مرز بین المللی مهران را یک فرصت مهم برای توسعه همه جانبه ایلام و متفاوت تر از همه مرزها دانست و بیان داشت: مرز مهران صرفاً یک مرز صادراتی نیست و امروزه به یک مرز پویا و اقتصاد محور برای رونق تجارت در استان و کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امروزه در این مرز، ترانزیت صادراتی به سهولت انجام می شود و کوچکترین قاچاقی صورت نمی گیرد، یادآور شد: در 5 ماهه اخیر بیش از 900 میلیون دلار از این مرز صادرات صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 88 درصد رشد نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام با تأکید بر اینکه مرز بین المللی مهران کوچکترین تهدیدی برای کشور ندارد و کاملاً صادرت محور است، خاطرنشان ساخت: مهران از لحاظ استراتژیک، جغرافیای سرزمینی، امنیت پایدار و ظرفیت ها و زیرساخت های موجود، شایستگی تبدیل به منطقه آزاد را دارد که امید است دولت و مجلس بیش از پیش به این مهم توجه نمایند و این خواسته بحق مردم ایلام را محقق سازند.

حشمت اله عسکری ایجاد و راه اندازی مرزهای چیلات و چنگوله در نوار مرزی ایلام را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: قطعاً با راه اندازی این دو مرز بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه احیا، فعال سازی، تکمیل، تجهیز و تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و طرح های راکد و نیمه تمام استان از اولویت های کاری مدیریت ارشد استان است، تأکید کرد: تاکنون احیا و تعیین تکلیف 116 واحد تولیدی و صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم این واحدها هرچه سریعتر به چرخه تولید، اشتغال و کارآفرینی بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام استحصال و بهره برداری مناسب از منابع عظیم نفت و گاز در استان را یکی دیگر از برنامه های دولت برای توسعه همه جانبه استان عنوان کرد و بیان داشت: با ایجاد صنایع نفت و گاز و صنایع پایین دستی پتروشیمی و پالایشگاهی می توان زمینه را برای اشتغال تعداد زیادی از افراد جویای کار فراهم کرد.

گفتنی است دکتر عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام در پایان این نشست به سؤالات متنوع خبرنگاران با سعه صدر و صمیمیت پاسخ گفت و در ادامه با اهدا لوح سپاس از خدمات خبرنگاران تجلیل بعمل آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.