پلیس ترکیه در ادامه تحقیقات مربوط به کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای، یک روزنامه نگار باسابقه و برادرش را که استاد دانشگاه بوده، بازداشت کرده است.

 سرکوب کودتاچیان ادامه دارد؛ اینبار روزنامه نگار باسابقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پلیس ترکیه امروز شنبه "احمد آلتان" روزنامه نگار و نویسنده باسابقه را به همراه برادرش مهمت آلتان که استاد دانشگاه است، بازداشت کرده است. بازداشت این دو نفر در راستای ادامه تحقیقات مربوط به کودتای اخیر ترکیه بوده است.

خبرگزاری دوغان نیز اعلام کرد که این دو نفر در رابطه با تحقیقات قضایی کودتای اخیر دستگیر شده اند. احمد آلتان سابقه همکاری با روزنامه های حریت و ملیت را داشته است. وی در سال 2012 میلادی از سمت سردبیری روزنامه "طرف" استعفا داد و چندین رمان نوشته است. مهمت آلتان نیز نویسنده چندین کتاب در زمینه سیاست در ترکیه است.

روزنامه حریت نوشته است که برادران آلتان به خاطر اظهاراتی که 14 جولای یعنی یک روز قبل از وقوع کودتا در یک شبکه تلویزیونی بیان کرده اند، بازداشت شده اند. این شبکه تلویزیونی که ظاهرا از سوی طرفداران گولن راه اندازی شده، از زمان وقوع کودتا تاکنون تعطیل شده است.

تاکنون هزاران نفر در بخش های آموزش، بهداشت و درمان و ارتش ترکیه و سایر بخش ها بازداشت یا از کار برکنار شده اند.

کشورهای غربی اقدامات دولت ترکیه در سرکوب مخالفان و منتقدان را محکوم کرده اند. رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده است که روند بازداشتها در این کشور تا بازداشت همه گناهکاران ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.