بیش از هشت میلیون و 724 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از سه میلیارد و 600 میلیون دلار از آغاز امسال تا پایان مردادماه، به بازارهای بین المللی صادر شد.

 صدور بیش از 3.6 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به بازارهای بین المللی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، روند صادرات محصولات پتروشیمی کشور پس از اجرای برجام و رفع تدریجی موانع بانکی و سایر محدودیت ها در حال افزایش است.
در همین پیوند، شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارش کرد مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی از آغاز سال تاکنون پس از تولید چهار میلیون و 215 هزار تن انواع محصول در مردادماه به بیش از 21 میلیون و 238 هزار تن رسید.
از مجموع بیش از 21 میلیون تن تولید صنعت پتروشیمی، سهم مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر هفت میلیون و 100 هزار تن، سهم مجتمع های منطقه عسلویه بیش از 10 میلیون تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور بیش از چهار میلیون تن بود.
صادرات انواع محصولات پتروشیمی در مردادماه نیز همانند ماه های پیشین امسال، روندی مطلوب را شاهد بود؛ به طوری که در مردادماه، یک میلیون و 859 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از 569 میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.
به گزارش ایرنا، اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به 61 میلیون تن در سال رسیده است که در صورت راه اندازی واحدهای نیمه کاره تا چشم انداز سال 1404 به 120 میلیون تن افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.