قدس آنلاین - یزد :فرماندار تفت از آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در تفت همزمان باسراسر کشور در سوم مهرخبر داد و گفت: مشارکت مردم شریف در این طرح، ضامن اصلی تحقق دستاوردهای مهم اجرای این طرح خواهد بود.

آغاز سرشماری نفوس و مسکن در تفت همزمان باسراسر کشور از سوم مهر

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، محمود زارع رشکوییه با اشاره به اهمیت و نقش آمار در کمک به اجرای درست و سنجیده طرح‌های کلان ملی اظهارداشت : سرشماری یکی از مهم‌ترین ابزارها برای دستیابی به بانک اطلاعاتی مناسب و آمار دقیق است که ضامن تحقق آن، مشارکت مسئولانه و فعالانه آحاد مردم در این طرح است.

وی با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، از آغاز این طرح ملی در شهرستان تفت همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، از سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و پس از آن با حضور ماموران سرشماری انجام خواهد شد.

زارع با بیان این که بر اساس آمار موجود 4 درصد از خانوارهای استان یزد در شهرستان تفت سکونت دارند گفت: در سرشماری امسال 15 مامور سرشماری در قالب سه گروه در شهرستان تفت مشارکت خواهند داشت که از این تعداد 5 نفر در حوزه شهری و 10 نفر مامور روستایی خواهند بود.

وی با بیان این که خانواده ها درصورت ثبت اطلاعات خود به شکل اینترنتی هنگام مراجعه ماموران سرشماری تنها نیاز به ارائه کد رهگیری خواهند داشت تصریح کرد: چنانچه خانواری کد پستی 10 رقمی و یا شخصی از خانوارها کدملی نداشته باشد باید در مدت زمان باقی مانده تا شروع سرشماری برای دریافت کدهای یاد شده اقدام کند.

زارع خاطرنشان ساخت : روش سرشماری امسال روشی ترکیبی است که در آن استفاده از پرسشنامه‌های کاغذی حذف شده و با بهره‌گیری از تبلت از فایل‌های پشتیبان که به راحتی بتوان اطلاعات را وارد، پردازش و نتیجه را اعلام کرد، استفاده می‌شود.

وی از مردم شهرستان تفت دعوت کرد تا با مشارکت اینترنتی در سرشماری، ضمن کاهش هزینه‌های ملی در مسیر اجرای طرح، یاریگر عوامل اجرایی این طرح باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.