قدس آنلاین- یزد : معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت : بازرسی از دام های قربانی در عید سعید قربان امسال 21درصد رشد داشته است

رشد 21 درصدی بازرسی دام های قربانی در عید سعید قربان 95در یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دکتر محمد رضا متوسل الحسینی اظهار داشت: در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و به منظور رفاه حال همشهریان گرامی، طبق روال سال های گذشته امسال نیز تمهیدات ویژه ای به مناسبت عید سعید قربان در نظر گرفته شد .

وی تعداد دام های بازرسی شده را  3هزارو115 راس و تعداد  قربانی صورت گرفته را 2هزارو207 راس اعلام کرد و افزود: از این تعداد دام، 27 مورد لاشه اصلاحی  و 2 مورد ضبطی مشاهده گردید. همچنین تعداد  115 مورد امعاء و احشاء ضبطی و 45 مورد اصلاحی گزارش گردید و مطابق آیین نامه های اجرایی معدوم یا اصلاح شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در روز عید سعید قربان علاوه بر فعال بودن تمامی کشتارگاه های مجاز استان و استقرار ناظرین شرعی وبهداشتی در آنها و راه اندازی اکیپ های سیار، تعداد 5 قربانگاه موقت در شهر یزد و 3 قربانگاه در شهرهای تفت ، ابرکوه و اشکذر با حضور 24 دکتر دامپزشک و 27 بازرس گوشت و 18 نفر روحانی جهت ارائه ی خدمات بهداشتی و شرعی در این قربانگاه های موقت تدارک دیده شده بود.

  متوسل الحسینی ضمن ابراز خرسندی مجدد از رشد قابل توجه استقبال مردم از خدمات دامپزشکی خاطرنشان ساخت : توجه به توصیه های دامپزشکی می تواند از بروز بسیاری از بیماری های مشترک و دامی در جمعیت انسانی و نیز واحدهای پرورش دام استان جلوگیری نموده و به بهبود وضعیت سلامت عمومی جامعه بیانجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.