قدس آنلاین: مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در گشت مشترک تیم بازرسی متشکل از کارشناسان حوزه غذا و پلیس آگاهی، پلیس اماکن، تعزیرات و ورزش و جوانان از باشگاه های پرورش اندام و یک مرکز فروش غیر مجاز ؛بیش از صد قلم مکمل ورزشی و نوشیدنی های انرژی زای غیر مجاز و قاچاق و داروهای هورمونی کشف و ضبط شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند .

کشف و ضبط صد قلم مکمل ورزشی غیر مجاز در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، دکتر حسن براتی زاده تصریح کرد : عرضه مکمل های ورزشی فقط در داروخانه ها و با تجویز پزشک مجاز است و هرگونه عرضه و فروش در باشگاه های پرورش اندام و مغازه ها ممنوع و خلاف مقررات است.

این مسئول در ادامه افزود : خانواده هایی که فرزندان خود را به باشگاه ها جهت ارتقاء سلامت می فرستند متوجه باشند که استفاده از این مکمل ها به خصوص مکمل های قاچاق و غیر مجاز و دارو های هورمونی سلامت فرزندانشان را به شدت تهدید می کند.

دکتر  براتی زاده تاکید کرد : مکمل های قاچاق و غیر مجاز از لحاظ ترکیب مواد شیمیایی، آلودگی های میکروبی و قارچی و سموم و فلزات خطرناک توسط هیچ نهادی بررسی نمی گردد و استفاده از آن ها هم به صورت غیر مجاز و برای سودجویی است.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد تخلف را به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.