قدس آنلاین- یزد :مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : با راه اندازی نیروگاه چهارمگاواتی صنیر یزد ، پایداری برق گلخانه های چهار منطقه مهم یزد تضمین می شود

سومین نیروگاه تولید پراکنده متصل به شبکه توزیع در یزد به بهره برداری رسید

به گزارش دفتر قدس آنلاین از یزد، مهندس محمدرضا صحتی در آیین افتتاح نیروگاه چهارمگاواتی صنیر یزد با اشاره به اینکه ، بهره برداری از این نیروگاه تولیدپراکنده به عنوان سومین نیروگاه در استان ، پایداری برق گلخانه های مناطق دهنو ، ملاباشی ، سید میرزا و محمدآباد را تضمین می کند تصریح کرد : حساسیت پایداری شبکه در این مناطق به اندازه ای است که اگر خللی در تامین برق آن بوجود آید ، هزینه های زیادی به گلخانه داران منطقه وارد می شود

وی با ذکر اینکه پیک مصرف گلخانه ها بر خلاف مصارف دیگر که در اوج گرما و با به مدار آمدن سیستم های سرمایشی بوجود می آید ، در فصل زمستان خواهد بود ، افزود:

نیروگاههای تولید پراکنده علاوه برمزیت اثر گذار در کاهش تلفات ، به عنوان یک ضروت در موضوع پدافند غیر عامل مورد توجه است.

 این مسئول با بیان اینکه نیمی از نیروگاههای کشور در اختیار بخش خصوصی است ، تصریح کرد: در صورتی که از حرارت خروجی این نیروگاهها برای تولید برق استفاده شود ، بازدهی آن به مراتب بالاتر خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد بهره برداری از نیروگاههای تولید پراکنده را مهمترین تدبیر در موضوع پدافند غیر عامل در حوزه برق برشمرد.

مهندس محسن نگارش ، مدیر دفتر بازار برق این شرکت نیز افزود:

 استان یزد به عنوان دومین استان پس از تهران بزرگ ، در زمینه جلب مشارکت و صدور پروانه و موافقت نامه راه اندازی نیروگاههای تولید پراکنده به شمار می رود.

 وی تصریح کرد: نیروگاه صنیر ؛ سومین نیروگاه تولید پراکنده است که پس از نیروگاه دومگاواتی صاتنا در جهان آباد میبد و 6.8 مگاواتی شهرک صنعتی یزد به مدار می آید.

 نگارش خاطرنشان ساخت : بزودی و تا نیمه دوم مهرماه سال جاری ، چهارمین نیروگاه تولید پراکنده به ظرفیت 6 مگاوات در شهرک صنعتی اردکان به بهره برداری خواهد رسید و هم اکنون در مرحله تست تجهیزات است.

 مهندس مسعود یوسفی ، بهره بردار نیروگاه صنیر نیز در بخش نخست این آیین اذعان کرد: ایجاد نیروگاه تولید پراکنده به لحاظ اقتصادی مقرون صرفه بوده و تقلیل تلفات شبکه انتقال و توزیع و افزایش پایداری شبکه از مزیت های ویژه آن است.

 وی افزود: ایجاد نیروگاههای تولید پراکنده در زمان بروز حوادث و سوانح مختلف می تواند ضروری ترین نیازهای برق بخش های مختلف را با اتکا به منابع و امکانات محلی تامین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.