پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از جذب ۲۱۵ نفر از طریق آزمون به آتش‌نشانی‌های استان در یک سال اخیر خبر داد و افزود: از این تعداد، ۵۰ آتش‌نشان مربوط به تبریز بوده است.

آتش‌نشانی تبریز در مسیر شکوفایی نیروی‌انسانی پیش می‌رود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در مراسم اختتامیه یازدهمین المپیاد آتش‌نشانی کشور در تبریز، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان همواره در خط مقدم بحران‌های طبیعی و حوادث تلخ روزمره واقع شده‌اند، از این رو، این قشر باید ممتازترین رده نیروی انسانی، از نظر قدرت، هوش، تخصص و روحیه باشند.

وی اظهار داشت:  خوشحالیم که سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در مسیر شکوفایی نیروی انسانی، در حال پیشرفت‌های چشمگیر است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سال گذشته، حدود ۲۱۵ نفر از طریق آزمون وارد آتش‌نشانی‌های استان شده‌اند، افزود: گزینش این آتش‌نشانان با لحاظ تمام شاخص‌های جسمی، فکری و روحی همراه بوده و حتی یک مورد از این افراد نیز سفارشی نبوده‌اند.

وی یادآور شد: متاسفیم که در گذشته، روند گزینش آتش نشانان گاه با برخی سفارش‌ها همراه بود و بعضاً بخش‌نامه‌هایی برای تست نگرفتن از برخی افراد ابلاغ می‌شد؛ واقعاً جای سوال است که چطور می‌توان در انتخاب کسانی که با جان انسان‌ها سر و کار دارند، سهل‌انگاری کرد؟

پورمهدی ادامه داد: در سال‌های اخیر، در کنار نیروی انسانی، بحث‌های سخت‌افزاری و تجهیزاتی نیز در استان آذربایجان‌شرقی لحاظ شده و هم اکنون شش ایستگاه جدید در آخرین مراحل احداث است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که آتش‌نشانی، جزو ۱۰ شغل دشوار و زیان‌آور جهان است، گفت: امیدواریم با اختصاص مزایای لازم به این شغل، شرایط روحی این افراد روز به روز تقویت شود.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه ایمنی شهری را ارزشمند و قابل‌برگشت خواند و افزود: تقویت ضرورت‌های آتش‌نشانی، با احساس آرامش شهروندان و حفاظت از تجیزهات و ساختارهای شهری همراه است.

پورمهدی متذکر شد: هر یک از ۶۲ شهر آذربایجان‌شرقی دست‌کم دارای یک خودروی آتش‌نشانی هستند؛ با این حال، کاستی‌های این حوزه به گونه‌ای است که بعضاً از شهرهای دوردست خدمات گرفته می‌شود که این امر، با توجه به وضعیت راه‌های کوهستانی استان و شرایط جوی، بحث خطرسازی است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تقدیر از شهرداری تبریز در میزانی موفق المپیاد گفت: شهرداری تبریز ضمن میزبانی شایسته هزار آتش‌نشان، خدمات ایمنی یک هفته اخیر را نیز به خوبی پوشش داده است که این دقت‌نظر، جای تقدیر دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.