قدس آنلاین- بجنورد- زهره محمدی: فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان از 24 تا 27 مهرماه جاری خبرداد.

تهیه شناسنامه ایثاربرای 3 هزارشهید خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،سردار مرتضوی درجمع خبرنگاران استان اظهارداشت : اولین روز کنگره  به زنان ایثارگرمتعلق است که با حضور شخصیت های برجسته کشوری و لشکری و با حضورنمایندگان زنان ایثارگر ازمجموعه استان برگزار می شود.

وی افزود : دومین روز اجلاس متعلق به طلاب و اساتید شهید است و سومین روز با حضور فرهنگیان و دانش آموزان استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد : برای برگزاری نمایشگاه در این کنگره که با موضوعات مختلف برگزار می شود 100 غرفه در محل دهکده مقاومت بسیج استان آماده شده است.

وی با بیان اینکه این کنگره اولین اجلاسیه ملی شهدای استان بعد از تاسیس استان است ، تصریح کرد : درسطح کشور این کنگره شانزدهمین کنگره است که تهیه شناسنامه ایثار برای 3 هزارشهید از تفاوت های کنگره استان با دیگر استانها است.

سردارمرتضوی ادامه داد : این شناسنامه ها توسط سازمان ثبت احوال تهیه می شود و کاملا قانونی است. وی یادآورشد : تهیه لوح افتخار برای همه خانواده های شهدا و آلبوم اختصاصی برای 3 هزارشهید استان، کتابت قرآن توسط دانشجویان ازدیگر برنامه های این کنگره است.

وی افزود : همچنین هماهنگی های لازم صورت گرفته تا دو شهید گمنام درمراسم اجلاسیه دردهکده مقاومت بسیج حضور داشته باشند و نیز 15 المان و یادمان برای روز افتتاحیه آماده شده است.

وی درادامه با اشاره به چاپ 129 عنوان کتاب با موضوعات مختلف در سپاه استان گفت : 60 عنوان کتاب با موضوع شهید و شهادت ، 7 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ نامه ، 9  عنوان کتاب وصیت نامه شهدا ، 35 عنوان کتاب با موضوع خاطرات شهید، 7 عنوان کتاب تحقیق ، 5 عنوان کتاب با موضوع کودک و 6 عنوان شعر است.

فرمانده سپاه جواد الائمه در بخش دیگری اظهار داشت : در طول 4 سال اخیر درمجموع هردوروز یکبار دراستان در قالب 798یادواره شهدا برگزار و میانگین درطول هرماه 3 کتاب نوشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.