قدس آنلاین-بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی گفت:در نیمه نخست سال جاری حامیان نیکوکار بیش از ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ایتام استان در قالب طرح اکرام کمک کردند.

رشد ۳۹ درصدی کمک های حامیان طرح اکرام

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، برات سلیمی گفت:حامیان با مساعدت های خود رشد ۳۹ درصدی کمک های نقدی و غیر نقدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم زدند.

وی با بیان اینکه طرح اکرام از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از ایتام خانواده های نیازمند است، افزود: اکنون تعداد ۱۶ هزار و ۶۳۴ حامی نیکوکار در استان حمایت از  چهار هزار و ۲۰۲ یتیم را عهده دار هستند. طی نیمه نخست سال جاری حدود پنج ریال بصورت نقدی و چهار میلیاردو و۸۰۰  میلیون ریال بصورت کالا و خدمات توسط این حامیان خیراندیش به ایتام خانواده های تحت حمایت اهدا شده است.
وی با بیان اینکه سرانه ماهیانه پرداختی به هر مددجو در قالب طرح اکرام بیش از ۱۸۴ هزار تومان است، افزود: سرانه پرداخت های حامیان هم به ایتام نسبت به سال گذشته بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است که سرانه پرداخت های ماهیانه  در  سال گذشته بیش از ۱۵۶  هزار تومان بود.
وی در رابطه با فعالیت های خوب کمیته امداد در حوزه شناسایی حامی یابی  گفت: امروز شاهد رشد هشت درصدی تعداد حامیان ایتام نسبت سال گذشته هستیم و این رقم با یکهزار و ۱۸۰ حامی جدید به بیش از ۱۶هزار و۶۳۴ نفر خیر افزایش داشت.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی هدف از اجرای این طرح حامی یابی برای ایتام زیر ۱۸ سال برشمرد وافزود: هر شخص می تواند با سرانه ماهیانه ۳۰ هزار تومان حمایت خود را از یک یا چند یتیم اعلام کند.

سلیمی طرح اکرام را یکی از طرح های موفق در کمیته امداد عنوان کرد و افزود: بر اساس آن، خیران و نیکوکاران حمایت مادی و معنوی خود از یک یا چند یتیم تحت پوشش کمیته امداد را بر عهده می گیرند.
وی در رابطه به نحوه مشارکت خیران در این طرح گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد وهمچنین مراکزنیکوکاری فعال سطح استان با قبول یک یا یک یتیم و با واریز ماهانه حداقل ۳۰ هزار تومان در این طرح خیر مشارکت کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.