قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: مزارع غیرمجاز با استفاده غیر علمی از دارو ها، مواد شیمیایی و ... باعث آلودگی آب می شوند ودر صورتی که مزارع مجاز از طریق بکار گیری مسئولین فنی، زمینه صادرات را نیز فراهم می سازند.

مزارع پرورش ماهی غیرمجاز سد راه تولید سالم در استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکر د، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مزارع پرورش ماهی غیرمجاز علاوه بر اینکه پاسخگو به مراجع ذیصلاح نیستند و تولید آن ها مورد تایید دامپزشکی نیست باعث ایجاد مشکلاتی برای مزارع پرورش ماهی مجاز می شوند که از جمله در قسمت بالا دست باعث کاهش کیفیت آب از طریق افزایش نیترات، آمونیاک، co2 آب و کاهش اکسیژن محلول و همچنین احتمال اشاعه بیماری های ویروسی و باکتریایی می شود.

عبدالمحمد نجاتی افزود: مزارع غیرمجاز با استفاده غیر علمی از دارو ها، مواد شیمیایی و ... باعث آلودگی آب می شوند. و این آلودگی بر تولید مجاز و قانون مند نیز خساراتی را وارد می کند.

نجاتی اظهار کرد: با پیگیری مسئولین ذیربط تعدادی از این مزارع تخریب شده ولی هنوز تعدادی مزارع غیر مجاز وجود دارد که امیدواریم سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی مجاز با نظارت های بهداشتی دامپزشکی و نیز از طریق بکار گیری مسئولین فنی، بهداشتی و نیز پایش های لازم در حین تولید مطلوب، کیفی و مناسب می باشند که با به کار گیری مسئول فنی بهداشتی و اعمال نظارت های لازم و آزمایشات مناسب زمینه صادرات نیز فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.