قدس آنلاین - یزد : مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزدگفت : 19 نخبه مهارتی استان یزد درهفدهمین مسابقات ملی مهارت، وانتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت – ابوظبی2017شرکت می کنند

حضور 19 نخبه مهارتی استان یزد در هفدهمین مسابقات ملی مهارت

به گزارش قدس آنلاین از یزد،علی آقا افضلی با بیان این خبراظهار داشت : هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از تاریخ 2 تا 5  آبان ماه سال جاری در 29 رشته مهارتی برگزار می شود .

وی افزود: در این مرحله از مسابقات ملی مهارت492 نفر از جوانان ماهر با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ که در میان این تعداد شرکت کننده تعداد 19 نفر نخبه مهارتی از استان دارالعباده یزد نیز حضور دارند که در رشته های الکترونیک آجرچینی،تاسیسات الکتریکی،تبرید و تهویه ،جوشکاری ،فناوری مد ،طراحی مهندسی مکانیک،طراحی وب،فناوری اتومبیل،نرم افزار،طراحی گرافیک ،کاشیکاری دیوار و کف،کنترل صنعتی،لوله کشی و گرمایشی،تحت شبکه به صورت انفرادی  و در رشته های مکاترونیک و آکواترونیک به صورت تیمی دونفره با رقبای خود به رقابت خواهند پرداخت .

افضلی ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت های حرفه ای کشور تا سطح مهارت های جهانی ، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه­ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت­ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب و ... را از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت عنوان کرد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود:هفدهمین مسابقات ملی مهارت؛ در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای خودرو 9 دی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  استان البرز(مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهیدخدایی) و مرکز آموزش  فنی و حرفه ای شماره سه شهید رهبری برگزار می شود .

وی خاطرنشان ساخت : مسابقات ملی مهارت هرسال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور استعدادهای برتر مهارتی که عمدتا جوانان زیر 21سال هستند، برگزار و هر 2سال یکبار برگزیدگان مسابقات ملی به مسابقات جهانی اعزام می شوند .

افضلی تصریح کرد :تاکنون 16دوره مسابقات ملی مهارت درکشور برگزار شده و در سال جاری نیز هفدهمین مسابقات ملی مهارت از 2 تا 5 آبان ماه برگزار می شود. برگزیدگان نهایی شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در رشته های منتخب به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2017 در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود، اعزام خواهند شد .

گفتنی است:در حاشیه هفدهمین مسابقات ملی مهارت نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه ای و گذرهای مهارتی برپا می شود که بازدید از مسابقات و گذرهای مهارتی  برای عموم آزاد است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.