قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی از نهایی شدن 207 مصوبه صنعتی و 158 مصوبه کشاورزی ستاد تسهیل خبر داد.

نهایی شدن 207 مصوبه صنعتی و 158 مصوبه کشاورزی ستاد تسهیل/ دستور استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرک‌های صنعتی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان اسکو اظهار داشت: اسکو از جمله شهرستان‌هایی است که بدون هیچ مشکلی مراسم تاسوعا و عاشورا برگزار شد و از این جهت از همه متولیان امنیتی و انتظامی کمال تشکر را داریم.

وی افزود: به شهرستان اسکو تعلق خاطر خاصی دارم و در سه سال گذشته تمام تلاش خود را صورت دادیم تا این شهرستان که در بخش نساجی و پتوبافی فعال هستند و این صنایع باید در اینجا فعال شوند.

جبارزاده اذعان داشت: واحدهای کشاورزی شهرستان اسکو در بحث تغییر الگوی کشت جلوتر از برنامه توسعه شهرستان پیش رفته‌اند و با توجه به پتانسیل‌هایی که در شهرستان وجود دارد انتظار ما بیش از این است.

کندوان محور توسعه

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لازم است هر ماه یک جلسه مخصوص کندوان و صنایع دستی اسکو تشکیل یابد، اضافه کرد: کندوان در دنیا بی‌نظیر است و تنها نمونه‌ای است که اهالی ساکن دارد و می‌تواند محور گردشگری و توریسم باشد.

این مسئول در عین حال تاکید کرد: به بخش کشاورزی در شهرستان اسکو توجه ویژه و خاصی صورت گیرد؛ به کشت گلخانه‌ای تاکید ویژه‌ای داریم و برای تغییر روش آبیاری به میزان 85 درصد کمک بلاعوض ارائه می‌دهیم.

دستور استاندار به شهرک‌های صنعتی

جبارزاده یادآور شد: در رابطه با شهرک صنعتی اسکو به مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تاکید می‌کنیم تمام تلاش خود را در جهت احداث و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی صورت دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: طراحی مطالعات شهرک صنعتی اسکو به فراخوان رود تا کمیته مربوطه هم تشکیل یابد و همه صاحبنظران شهرستان اسکو در این ارتباط دعوت به همکاری شوند و زیرساخت‌های لازم تا ورودی شهرک تامین شود.

وی با بیان اینکه در دولت روحانی بنا داریم وعده‌هایی که قادر به عمل به آنها نیستیم ندهیم، اضافه کرد: در دولت گذشته تنها 12 درصد مصوبات عملی شده و نمی‌خواهیم پروژه جدید آغاز کنیم چرا که در استان نیز به میزان کافی پروژه نیمه تمام وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.