قدس آنلاین- تبریز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه به ازای هر یک مورد حیوان گزیدگی یک میلیون تومان هزینه صرف می‌شود، گفت: در حاشیه شهرهای استان یک میلیون و 500 هزار نفر از اردیبهشت 93 تا مهر 95 در بیمارستان‌ها بستری شدند.

بستری شدن 1.5 میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی/ هزینه یک میلیون تومانی برای هر یک مورد حیوان گزیدگی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین صومی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی عاشورا اظهار داشت: به عنوان دستگاه ملی خیلی درگیر اقتصاد مقاومتی نبودیم ولی کارهای وزارتی بیشتر در جهت ارائه محصولات با کیفیت و ارزان بود و در حاشیه شهرها یک میلیون و 500 هزار نفر از اردیبهشت 93 تا مهر 95 در بیمارستان‌ها بستری شدند که سعی کردیم به ارائه خدمات باکیفیت و ارزان به این بیماران بپردازیم.

وی افزود: سعی ما این است که بیشترین تاب آوری را داشته باشیم و در چرخه معیوب نیفتیم و اگر اتفاق خاصی افتاد خدمات ما تحت تاثیر وضعیت اقتصادی نامناسب قرار نگیرد.

صومی با بیان اینکه در اغلب بیمارستان‌ها آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها را واگذار کردیم و دنبال کاهش 5 درصدی مصرف انرژی بودیم که به این هدف توانستیم دست یابیم، افزود: کلیه واحدها و مراکز بهداشتی را از سال 92 تا پایان 94 بهسازی کردیم.

وی همچنین به احداث 154 باب خانه بهداشتی، آغاز راه اندازی 50 باب مرکز سلامت شهری، احداث 70 تخت  LDR در مراکز بهداشتی استان اشاره و اضافه کرد: برای بیمارستان‌های استان به میزان 84 میلیارد تومان تجهیزات با کمتر از دو سوم قیمت قبلی از کلیبر خریداری و نصب شده است.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های دیالیز خریداری و نصب شده به یک دوم قیمت تمام شده است؛ افزود: مرکز دیالیزی که در دانشگاه علوم پزشکی افتتاح شده در خاورمیانه بی‌نظیر است و هیچ‌گونه بار مالی برای دولت ندارد که با اعتبار هفت میلیارد و 200 میلیونی راه‌اندازی کردیم و این دستگاه دیالیز سود ده‌ترین بخش علوم پزشکی محسوب می‌شود.

صومی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: به ازای هر حیوان گزیدگی یک میلیون تومان هزینه صرف می‌شد که حدود 21 میلیارد تومان از محل هزینه حیوان گزیدگی صرفه جویی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.