قدس آنلاین- یزد : نشست سیاسی درباره تنش‌های ایران و عربستان، باحضور دکتر محمدتقی محمدی دبیر اول سفارت ایران در بغداد و دیپلمات سابق ایران در کشورهای اسلامی و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

عربستان سعی دارد هرگوشه ای از منطقه را که ایران نقطه نفوذی دارد ناامن سازد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، در ابتدای این نشست دکتر اکبر غفوری عضو هیئت علمی گروه حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه یزد با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی گفت: بعد از پیروزی انقلاب شاهد تحولاتی هم در دنیای اسلام و هم در بلاد غیر اسلامی بودیم که همین تحولات عظیم این جمله ارزشمند رهبر کبیر انقلاب را بیش از پیش در ذهن تداعی می‌کند.

وی افزود:اکنون در کشورهای اسلامی مردم خواستار تشدید اجرای شریعت اسلامی هستند و علاوه برآن ما شاهد پیدایش و رشد مدارس و دانشگاه‌های اسلامی هستیم که تمامی این امور از پیامدهای انقلاب اسلامی است.

دبیر اول سفارت ایران در بغداد و دیپلمات سابق ایران در کشورهای اسلامی که سخنران اصلی این نشست بود اظهارداشت : آنچه که واقعیت انقلاب و نظام ما است و این نظام را در دنیا متفاوت کرده همین روحیات انقلابی‌گری و شهادت‌طلبی مردم است.

دکتر محمدتقی محمدی افزود: اگر مدیریت عالی رهبر معظم انقلاب و جانفشانی‌های پاسداران ما نبود مرزهای ما رو به سقوط و انحطاط کشیده می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط خاص ایران در منطقه گفت: عربستان سعی دارد هرگوشه ای از منطقه را که ایران نقطه نفوذی دارد نا امن سازد که همه این مباحث برگرفته از شرایط معنوی و فکری ما در جهان اسلام است.

محمدی هر گونه دردسر سازی در خصوص ایران از سوی عربستان را رد کرده و افزود: عربستان کشوری است که حقوق بشر را هم در یمن و هم سوریه نادیده گرفته و آموزش‌های وهابیت در حال حاضر از سوی این کشور در حال گسترش است.

دیپلمات سابق ایران در کشورهای اسلامی با اشاره به اعتقاد راسخ سربازان یمن گفت: هیچ گونه انگیزش معنوی در عربستان برای جنگیدن وجود ندارد این در حالی است که ارتش بزرگ همراه با تجهیزات عظیم نتوانسته ارتش کوچک یمن را زمین گیرکند و تمامی این موارد برخواسته از اعتقاد و ایمان راستین سربازان یمنی است.

در پایان این نشست پرسش و پاسخی بین دانشجویان و سخنران این نشست انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.