قدس آنلاین- بیرجند: رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت: با حضور یکی از گروه های مستند ساز صدا و سیما، مستند معرفی جذابیت ها و قابلیت های کویر سه قلعه و با پیشرفته ترین امکانات و با جدیدترین تکنولوژی ها در مستند سازی برای اولین بار تهیه شد.

مستند معرفی کویر و رصدگاه نجوم در شهر سه قلعه سرایان  تهیه شد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند،محمد عرب اظهارداشت: با هماهنگی های صورت گرفته و با همکاری بخشداری و شورای اسلامی و سرمایه گذاران کویر سه قلعه در روز یکشنبه دوم آبان تهیه این مستند از اقامتگاه بوم گردی زرین چاه با معرفی آداب و رسوم زندگی عشایری، صنایع دستی، واحد های اقامتی و ... کلید خورد

وی بیان کرد: با حضور یک گروه گردشگر و حرکت به سمت راویج، قابلیت ها و جذابیت های دهکده گردشگری راویج شامل : واحد های اقامتی در حال ساخت، جذابیت های کویر و رمل ها، طرح اجرا شده در زمینه استفاده از انرژی های پاک و...ادامه یافت.

وی اظهارداشت: مقصد بعدی نمکزار واقع در کویر سه قلعه شهرستان سرایان بود که بسیار زیبا و دیدنی است و معرفی اقامتگاه ساخته شده توسط سرمایه گذار، معرفی نمکزار و نحوه برداشت نمک، سافاری، پیاده روی در کویر و... در این منطقه فیلمبرداری شد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرایان  گفت : فیلمبرداری از سکوی رصد گاه و دق سه قلعه و... از دیگر آیتم های برنامه بود. عرب بیان کرد: در تهیه این مستند سعی شد گوشه ای از جذابیت ها و نقاط دیدنی کویر نمایش داده شود که به دلیل نبود وقت کافی به صورت کامل میسر نگردید.

وی افزود: این گروه هنوز در شهرستان سرایان حضور دارند و علاوه بر مستند کویر و شهر آیسک که تهیه شده است، ساخت مستند معرفی شهر سرایان در حوزه آثار تاریخی و صنایع دستی، معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی شهر سه قلعه، معرفی غار بتون و کال زو و باغستان چرمه، معرفی روستای هدف گردشگری کریمو و آبشارهای دره سبزرود از دیگر مستند های در دست تهیه می باشد که امیدواریم تهیه این برنامه ها باعث معرفی بهتر شهرستان و رونق گردشگری منطقه بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.