قدس آنلاین – یزد: جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بافق گفت: برای مصون ماندن فرزندان خود از آسیب‌های اجتماعی ضمن آموختن مهارت رفتار قاطعانه به فرزندان باید با تشویق به موقع رفتارهای مثبتشان، عزت نفس را در آنها تقویت کنیم.

تشویق رفتارهای مثبت جوانان عاملی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سرهنگ "محمدکمالی" در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: زمینه بسیاری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی در نوجوانان، از طریق تماشای فیلم‌های غیر اخلاقی و محرک در خانواده به وجود می‌آید که والدین باید بکوشند از تماشای اینگونه فیلمها بپرهیزند.

وی گفت: تأثیر منفی  کنترل بیش از حد فرزندان نیز کمتر از کنترل نکردن و عدم نظارت بر آنان نیست پس باید ضمن تعادل در گفتار، رفتار و اعمال خود، شیوه صحیح زندگی کردن را نیز به آنها بیاموزیم و با اموزش مهارت رفتار قاطعانه و تشویق به موقع رفتارهای مثبت فرزندان خود، عزت نفس را در آنها تقویت کنیم.

کمالی با اشاره به اینکه در این زمینه باید دوستان فرزندان خود را نیز شناسایی کنیم گفت: نوجوان ما باید تحمل شنیدن «نه» را در ارتباط‌های فردی و اجتماعی خود داشته باشد.

وی ادامه داد: همان‌طور که «نه گفتن» را از کودکی به فرزندانمان می‌آموزیم، اجازه دهیم «نه شنیدن» را نیز به خوبی تجربه کنند چرا که جوانان و نوجوانانی که توانایی «نه گفتن» به پیشنهادهای غیراخلاقی را دارند، از آلوده‌شدن به انحرافات اجتماعی مصون می‌مانند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بافق تصریح کرد: جوانی که احساس می‌کند مدام از او خرده می‌گیرند و مورد آزار و تمسخر قرار می‌گیرد، در آغاز دچار کناره‌گیری اجتماعی می‌شود و سپس می‌کوشد از طریق پرخاشگری و سرکشی واکنش نشان دهد وکسانی که محبت کافی از والدین خود دریافت نکرده‌ و در معرض خشونت قرار داشته‌اند، مستعدترین افراد برای بروز رفتارهای پرخطر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.