قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرعامل پدافند غیر عامل گیلان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال مگس زیتون به کمتر از ۵درصد باغات زیتون رودبار خسارت زد.

خسارت آفت مگس زیتون زیر۵درصد است

مرادی گفت:سنبل آبی از تهدیدات زیست‌محیطی گیلان به شمار می‌رود و امسال اقدامات چشمگیری برای نابودی این گیاه انجام شد.

وی اضافه کرد:هنوز گیلان از شر این گیاه مزاحم برزیلی به طورکامل خلاص نشده است.

وی ادامه داد: با کمک ۴۲دستگاه اجرایی از شر این گیاه سرطانی سنبل‌آبی به صورت انبوه خلاص شده‌ایم و پایش مستمر برای مبارزه با نابودی کامل آن ادامه دارد.

مدیرعامل پدافند غیر عامل گیلان، آفت مگس زیتون را یکی دیگر از تهدیدات زیست محیطی این استان عنوان‌ کرد و گفت: زیتون از نظر درآمدی برای مردم رودبار بسیار مهم است و هر گونه خسارت به این محصول موجب کاهش درآمد مردم رودبار می‌شود.

مرادی امسال را سال شیوع آفت مگس زیتون دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌های که انجام شد خوشبختانه این آفت به کمتر از ۵۴درصد باغات زیتون این شهرستان خسارت زد.

در ادامه عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه مبارزه سنبل آبی گیاهی که فقط زیبایی ظاهری دارد و اکوسیستم های ارزشمند شهرستان رشت به خصوص  تالاب عینک را نشانه گرفته است،تصریح کرد: اتحاد مردم رشت برای نابودی این گیاه شیطان کم نظیر بود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تکثیر و فروش این گیاه در شهرستان رشت هشدارها به شهروندان داده شد.

مهدوی تصریح کرد: با دستگاهای مربوطه شهرستان هماهنگی های لازم انجام شده است تا مبارزه با سنبل آبی همچنان در اولویت برنامه‌های پدافند غیر عامل قرار گیرد.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.