قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: سال گذشته برای ۵۷ هزار نفر در استان ایلام، آموزش‌های پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین برگزار ‌شده است.

آموزش به ۵۷ هزار نفر برای پیشگیری از معلولیت در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، فرهاد قیصربیگی در نشست کمیته استانی طرح پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل‌نکرده، اظهار داشت: از سال ۷۰ تاکنون درمجموع ۳۲۰ نفر از مردم مناطق مرزی استان براثر برخورد با مین و مهمات عمل‌نکرده دچار نقص عضو شده‌اند.

وی با بیان اینکه این اداره کل به‌منظور کاهش تلفات جانی براثر برخورد با مین و مواد منفجره باقی‌مانده از جنگ تحمیلی، از سال ۱۳۸۶ طرح پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین را در مهران، دهلران، چوار و ایلام آغاز کرده است، افزود: در این طرح که با همکاری آموزش ‌و پرورش، امورعشایری و سایر دستگاه‌های ذیربط، اجراشده است، در طول سال آموزش‌های پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین به دانش آموزان، عشایر و روستائیان ارائه می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته به ۵۷ هزار نفر در استان آموزش‌های پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین ارائه‌شده است، بیان داشت:  بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، پیش بینی می شود که این آموزش‌ها در سال جاری به  ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

فرهاد قیصربیگی کاهش نرخ معلولیت را از برنامه‌های مهم و راهبردی این سازمان برشمرد و یادآور شد: خوشبختانه با اجرای طرح‌های پیشگیرانه نظیر تنبلی چشم، مشاوره ژنتیک، غربالگری شنوایی و غیره در سال‌های اخیر، شاهد کنترل رشد معلولیت در استان بوده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.