قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی: شورای هیئت های مذهبی، مجمع کانون مداحان و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان باید با این موسسه مرتبط شوند.

موسسه هلال، هیئت های مذهبی را به سمت هیئت تراز انقلاب اسلامی سوق می دهد

 به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان  گفت: تشکر می‌کنم از اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و شکر می‌کنیم که ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور هیئت های مذهبی، مداحان و روحانیان اعزامی ازم قم و مبلغین بومی خود منطقه، با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید جعفر  مرتضوی با بیان اینکه بیش از هزار همایش، قبل و حین ماه محرم با حضور هیئت های مذهبی و تشکل های مذهبی وابسته در کشور برگزار شد، افزود: استان چهار محال و بختیاری هم از این همایش ها بی نصیب نبود و هم همایش طلایه داران تبلیغ را، با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در استان و هم همایش هیئت های مذهبی و مداحان را، با همکاری شورای هیئت های مذهبی و مجمع کانون مداحان، قبل از ماه محرم برگزار کردیم.

وی اظهار کرد: امام محمدباقر علیه السلام در دوران کودکی، هم زمان با حکومت یزیدبن معاویه، شاهد حادثه های خونین کربلا بود، در آن واقعه، ایشان سه یا چهار سال بیشتر نداشتند، تحمل چنان مصیبتی برای ایشان بسیار طاقت فرسا بود، به شهادت رسیدن نزدیک ترین افراد خانواده شان، به دست شقی ترین افراد زمانه، مریضی سخت پدر در آن زمان و اسارت زنان و کودکان خانواده ایشان، برای هر کودکی دردناک و تحمل ناشدنی است، اما ایشان به عنایت الهی، همه این ها را با صبر جمیل پشت سر گذاشت.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به اتفاقات و حوادث ۱۳ آبان از سال ۴۳ تا ۵۸، افزود: سیزدهم آبان هر سال، یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است. تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه رویداد با یک هویت بودند که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند و هویت هر سه اتفاق مبارزه با استکبار بود و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان  با بیان اینکه موسسه هلال به نشانی www.madayeh.com با ارشادهای مقام معظم رهبری و همکاری چند دستگاه فرهنگی و با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی کشور راه اندازی شده است، گفت: این موسسه با توجه به اقبال روز افزون بهره‌برداری از فضای مجازی و دسترسی آسان به محصولات منتشر شده از مؤسسه هلال از جمله اشعار و سروده‌های اساتید و شعرای ارجمند آیینی، سایت مدایح راه‌اندازی و در تمام مناسبت های سال بهترین و فاخرترین اشعار و نغمه‌ها را در اختیار ذاکران اهل‌بیت علیهم السلام و کاربران قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: شورای هیئت های مذهبی، مجمع کانون مداحان و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی  استان باید با این موسسه مرتبط شوند، به دلیل اینکه تولیدات بسیار خوبی را برای مداحان و هیئت های مذهبی ارائه می دهد تا هیئت های مذهبی را سوق بدهد به سمت تراز انقلاب و هیئت ها و مداحانی تربیت کند که تراز انقلاب باشند.

وی افزود: تولیدات خوب این موسسه را می توان برای تولید محتوای بدون تحریف و پیرایه ها و بدعت هایی که در طول گذر زمان به حادثه ی عاشورا وارد شده، استفاده کنیم و بانیان برگزاری مراسم تعزیه خوانی هم باید دعوت و تشویق شوند که عضو این موسسه بشوند چون که باید مواظب باشیم که مراسم تعزیه خوانی هم بدور از بدعت ها برگزار شود.

 حجت‌الاسلام مرتضوی در ادامه گفت: ستاد شئون فرهنگی، اتاق فکری است برای، مداحان و  هزار و ۴۰۰ هیئتی که در دور ترین نقطه تا مرکز استان چهار محال و بختیاری وجود دارد و این اتاق فکر برای مناسبت های مذهبی و بعضاً ملی باید تلاش هایی داشته باشد.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در کشور ما و حتی در استان ما بعضی از اتباع بیگانه حضور دارند، بیان کرد: با توجه به استعلام به عمل آمده چنانچه اتباع بیگانه ی مسلمان قصد راه اندازی هیئت مذهبی را داشته باشند،  منعی وجود ندارد، منتهی به شرطی که با توجه به قانون ثبت هیئت مذهبی و اساسنامه ی ثبت هیئت که از طریق سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شده است، باشد.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه هر هیئت مذهبی باید یک نفر مداح، قاری قرآن و در رأس آن یک نفر روحانی داشته باشد، بیان کرد: این افراد از ارکان اصلی تشکیل یک هیئت مذهبی هستند و مسئول شورای هیئت های مذهبی باید پیگیر این مسئله در تمامی هیئت های مذهبی استان باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.