قدس آنلاین – سبزوار : رئیس مجمع خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون هفت سازمان مردم نهاد در زمینه دیابت، کاهش فشار خون و کنترل سرطان در سطح شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن تشکیل شده است.

سبزوار نیاز به تامین ۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دکتر سعید مهرانپورکه در جمع خبرنگاران سخن می گفت از آغاز ساخت ۲ طرح همراه سرای بیمار در بیمارستانهای امداد شهید دکتر بهشتی وبیمارستان واسعی این شهرستان خبر داد و افزود : هر یک از این همراه سرای بیماران در زمینی به متراژ ۳۰۰ مترمربع با اعتبار اولیه سه میلیارد و یکصد میلیون ریال در ۲ طبقه تا پایان سالجاری ساخته می شود .

وی بابیان اینکه جمعی از نیکوکاران این شهرستان ظرف ۲ سال اخیر بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه، تجهیز و ساخت مراکز درمانی در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن کمکهای نقدی و غیر نقدی نموده اند افزود : این کمکها صرف ساخت ۳۸ خانه بهداشت روستایی، کتابخانه و نمازخانه، محوطه سازی مراکز درمانی و تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانها شده است.

این پزشک سبزواری با تاکید بر نیاز به تداوم کمکهای خیران برای ساخت ۱۶ مرکز خدمات جامع شهری و روستایی ، ۲۵ خانه بهداشت روستایی، ۱۰ پایگاه سلامت، ، یک مرکز آموزش بهورزی و چهار محل زیست پزشک در سطح این شهرستانها خواستار همت والای مردم نیک اندیش شد .

مهرانپور یادآور شد : مجمع خیران سلامت سبزوار بزرگ در تلاش است در زمینه بیماری اوتیسم، سوختگی، تصادفات و سکته مغزی نیز سمنهایی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این سمنها و اطلاع رسانی از طریق آنها زمینه برای کاهش مراجعه مردم به بیمارستان و مراکز درمانی فراهم می شود اظهار داشت : در صورت تامین ۴۰ درصد اعتبار مورد نیاز از طریق کمکهای خیران برای هریک از این طرحها وزارت بهداشت نیز ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز را پرداخت می کند .

این مسئول در عین حال گفت : متاسفانه روزانه سه نفر برای درمان بیماری سکته مغزی و در طول سال ۱۵ نفر جهت دیالیز به بیمارستان واسعی سبزوار مراجعه می کنند که زنگ خطر مهمی برای سلامت شهروندان است.

رئیس مجمع خیران سلامت سبزوار بزرگ خاطر نشان کرد : این شهرستان نیاز به تامین ۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر دارد که انشاءا... با برنامه ریزی دقیق و مناسب ونیز کمک خیران سعی داریم در آینده ای نزدیک شاهد ساخت و تجهیز یک بیمارستان بزرگ به صورت موقوفه در سبزوار باشیم . /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.