اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار قدس افزود: بیشتر این دانش آموزان کودکان کار و نان آور خانه بوده و به دلیل مشکلات مالی خانواده هایشان، مدرسه را ترک کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه این دانش آموزان توسط گروههای رصد و ردیابی ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق مختلف شناسایی شدند، اضافه نمود: یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش در مازندران کودکان کار و فاقد شناسنامه می باشند که علاوه بر زمانبر بودن شناسایی، هزینه تحصیل شان بالاست و در تامین این منابع با مشکل مواجه هستیم.
معاون آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: متاسفانه در گذشته نبود حمایت های لازم باعث شد تا کودکان مناطق محروم برای تکدی گری در اختیار دیگران قرار بگیرند.
نظری با اشاره به اینکه بودجه و یا سرفصل اعتباری برای تامین هزینه دانش آموزان محروم در آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: با کمک انجمن اولیا و مربیان و خیران تاحدودی به این کودکان کمک گردید.
وی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۲۸ مدرسه کمتر از ۱۰دانش آموز در مازندران فعال است، افزود: بسترهای لازم برای آموزش و تحصیل دانش آموزان مناطق محروم در مازندران فراهم است بطوریکه کلاس های درس با تعداد دانش آموزان اندک برگزار می شود.
نظر شما