به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد حسینی در نشست نمایندگان تشکلهای دانش آموزی خراسان رضوی در استانداری خراسان رضوی، گفت: سرمایه های اجتماعی و انسانی زیربنایی ترین و اساسی ترین سرمایه ها در جامعه هستند و دانش آموزان عامل اصلی توسعه آنها هستند.
وی با بیان اینکه، ارتباطات اجتماعی باید از بستر مدرسه آغاز شود، اظهار کرد: اگر جامعه در آینده به نیروی کارآمد، توانمند و متخصص نیاز دارد بهترین ظرف تولید این نیرو مدارس و بهترین وسیله، معلمان برای تربیت این نیرو می باشند.
وی گفت: برای اینکه دانش آموزان تولیدکننده سرمایه های اجتماعی و انسانی جامعه باشند باید بستر سازی لازم برای مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی انجام شود که این امر از طریق ایجاد تشکلهای دانش آموزی و نقش آفرینی آنان در قالب تشکلها محقق می شود.
حسینی افزود: یکی از کارکردهای عظیم نظام تعلیم و تربیت این است که فنون سازشی و تعاملی دانش آموزان با اجتماع را از مدرسه آغاز کند.
وی اظهار کرد: دانش آموز نباید تک ساعتی باشد و باید در همه فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست، مجلس دانش آموزی را به عنوان تشکلی جدید در مجموعه تشکلات دانش آموزی استان ذکر کرد.
علیرضا کاظمی گفت: دو سوم جمعیت دانش آموزان خراسان رضوی در تشکلهای مختلف دانش آموزی عضو هستند.
وی با اشاره به برخی تشکلهای دانش آموزی استان افزود: تشکل دانش آموزی هلال احمر با حدود ۵۰۰ کانون و هفت هزار عضو در حوزه های مختلف مسائل اجتماعی در حال فعالیت است.
وی اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار دانش آموز عضو تشکل بسیج دانش آموزی خراسان رضوی هستند که زمینه اعزام ۶ هزار نفر آنان به اردوی راهیان نور فراهم شده است.
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 473811
قدس آنلاین: معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: نقش آفرینی ۹۰۰ هزار دانش آموز استان در قالب تشکلهای دانش آموزی ظرفیت قابل توجه برای تولید سرمایه های اجتماعی و انسانی جامعه است.
نظر شما