قدس آنلاین -زاهدان :رئیس واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان گفت : متخصصان و پژوهشگران واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان قطعه مهم و حساس ILS هواپیما را بازسازی و تعمیر کردند.

دستیابی محققان زاهدانی به دانش بازسازی قطعه ILS   هواپیما

 رئیس واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان گفت: قطعه آی ال اس، جز قطعات سامانه های ناوبری هوانوردی است و نقشی مهمی هنگام فرود هواپیما بر روی زمین دارد. ماهگلی عملکرد اصلی این برد را هنگام نشستن هواپیما در شرایط بد آب و هوایی عنوان کرد و افزود: این قطعه با ترسیم خط پیش فرض مغناطیسی وسط باند و ارائه شیب فرود به خلبان، شرایط را برای فرود ایمن فراهم می کند.

وی با بیان اینکه این قطعه در کشورهای فرانسه و آلمان تولید می شود، گفت: به علت تحریم کشورمان و در صورت اشکال در این برد، کشور تولید کننده نمی تواند آن را تعمیر و تعویض کند و نقشه های ارائه شده همراه این برد نیز به علت اشتباهات فراوان قابل استفاده نیست. رئیس واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان افزود: هم اکنون این مرکز تنها مکانی است که قادر به بازسازی دوباره برد آی ال اس است و بیش از 50 قطعه از سراسر کشور تاکنون در این مرکز تعمیر و بازسازی شده است. ماهگلی هزینه صرف شده برای تعمیر این قطعه را یک میلیون تومان عنوان کرد و گفت: قیمت این برد در بازار بیش از 50 میلیون تومان است که این خودکفایی علاوه بر شکوفایی استعدادها و توانایی های پژوهشگران استان مانع خروج ارز نیز از کشور می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.