خبر فوری

قدس آنلاین- ایلام: استاندار ایلام گفت: افزایش چشمگیر زائران در مهران دولت را مصمم به توسعه زیرساخت های این مرز بین المللی کرده است.

دولت مصمم به توسعه زیرساخت های مرز مهران است

به گزارش قدس آنلاین از مرز مهران، محمدرضا مروارید در نشست خبری در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک حماسه غیر قابل توصیف است، اظهار داشت: حضور اهل سنت در راهپیمایی اربعین نشان می دهد که حماسه اربعین جهانی شده و این راهپیمایی بزرگ باعث ترس دشمنان و بد خواهان جهان اسلام شده است.

وی به بسیج شدن مسئولان استان برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در استان ایلام و شهرستان مهران اشاره کرد و افزود: با تلاش مسئولان کشوری و استانی راهپیمایی بزرگ اربعین جهانی شده، چرا که اربعین یک حرکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

استاندار ایلام با بیان اینکه برای توسعه زیرساختهای شهرستان مهران در سال گذشته تا امروز اقدامات خوبی انجام شده است، یادآور شد: برای رفاه حال زوار تمام تلاش خود را به کار می بریم، تا بلافاصله اندک مشکلات مسیر ایلام- مهران را بررسی و حل کنیم.

محمدرضا مروارید خاطرنشان ساخت: مردم باید در اجرای برگزاری حماسه بزرگ اربعین با داشتن گذرنامه و ویزا برای خروج از مرز مهران به مسئولان کمک کنند، چرا که روزانه ۱۵۰ هزار نفر از مرز مهران تردد می کنند.

وی با بیان اینکه استان در حد توان و اندازه کافی برای زیرساخت های مرز مهران و رفاه حال زائران تلاش کرده است، تصریح کرد: امنیت در تمام مسیر برقرار است و تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته اند.

استاندار ایلام به حجم بالای جمعیت در مرز بین المللی مهران اشاره کرد و تأکید کرد: ۱۰ بالگرد، ۱۵۰ آمبولانس در استان و محورهای استان برای ارائه خدمات به زوار حسینی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه برای تردد روان در برگشت، حجم زیادی از زائران اربعین حسینی از مسیر دهلران هدایت می شوند، گفت: طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی ها ۳۵ درصد زائران از دهلران بر می گردنند.

لازم به ذکر است بهسازی، تعریض و چهاربانده کردن ادامه جاده ایلام- مهران و دهلران به اندیمشک به پیمانکار واگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.