تبریز- فرمانده سپاه ناحیه شبستر گفت: در آستانه سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) پیکر مطهر چهار شهید گمنام وارد شهرستان شبستر شده و مردم شهید پرور افتخار میزبانی این عزیزان را پیدا خواهند کرد.

شبستر و صوفیان میزبان پیکر مطهر ۴ شهید گمنام می شوند

به گزارش قدس آنلاین تبریز، صفر رزمی ظهر امروز به مناسبت هفته بسیج در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان چهار شهید گمنام به شهرستان شبستر انتقال خواهند یافت و در ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) دو شهید در تسوج و دو شهید در صوفیان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد، و با دفن آنان تعداد شهدای گمنام دفن شده در این شهرستان به ۱۳ شهید والامقام خواهد رسید.

وی شهدای گمنام را نماد پایداری ایران دانست و خاطرنشان کرد: دو شهیدی که در تسوج دفن خواهند شد ۱۶ و ۱۹ ساله هستند که در عملیات خیبر و والفجر۸ به شهادت رسیده‌اند و دو شهید دیگر که در صوفیان دفن می‌گردند ۲۳ و ۲۱ ساله هستند که در جزیره مجنون و فکه به شهادت رسیده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر  از اجرای ۲۰۰عنوان برنامه در هفته بسیج این شهرستان خبر داد و گفت: امسال هفته بسیج که با شعار "بسیج خدمتگذار و انقلابی" نامگذاری شده است و  دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی مزار شهداء، نشست‌های بصیرتی، عصر شعر، افتتاح برخی پایگاههای مقاوت، نشست حلقه‌های صالحین، اهدا سبد کالا و جهیزیه، برگزاری یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه فرهنگی در مساجد و پایگاه های بسیج و همایش بزرگ بسیجیان در پنج آذر از مهمترین این برنامه‌هاست.

وی تقارن آغاز هفته بسیج با اربعین حسینی را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و روحیه بسیجی در کنار عشق حسینی(ع) دانست و افزود: برنامه های هفته بسیج در شهرستان با برنامه های دهه آخر ماه صفر هم راستا خواهد بود لذا امیدواریم این تقارن در جذب هرچه بیشتر مردم به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هفته بسیج کمک کند.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر در تشریح برنامه‌های عمومی سایر روزهای هفته بسیج، عنوان کرد: علاوه بر برپایی  نمایشگاه فرهنگی در مساجد و پایگاه‌ها، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری  نشست حلقه صالحین در هیئت های منتظران موعود(عج)، برگزاری پایگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های خانواده و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان در زمره برنامه‌های عمومی هفته بسیج شهرستان شبستر هستند.

رزمی درباره برنامه‌های ورزشی و تفریحی این هفته نیز، افزود: پیاده‌روی و کوه پیمایی عمومی با حضور مردم و بسیجیان اقصی نقاط شهرستان، برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری نهادهای ذیربط در کنار مسابقات فرهنگی در هفته بسیج انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر گفت: از دیگر برنامه‌های محوری هفته بسیج این شهرستان می‌توان به برگزاری گردهمایی بزرگ بسیجیان، مدافعان حرم و تجمع اقتدار با حضور صدها تن از بسیجیان از جمله بسیج ادارات، ناحیه مقاومت، پایگاه‌های بسیج، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی، جامعه بسیجیان و... اشاره کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بیان داشت: هفته بسیج از نظر ۳۸ سال حضور مقتدرانه حفاظت و حراست از کشور و تاثیر در پیشرفت نظام و انقلاب دارای اهمیت ویژه ای است چراکه خود بسیج حادثه بی نظیری در کشور به شمار می رود که از حقیقت یک نظام با بهترین عناصر بدون تعیین حد و مرز دفاع می کند.

رزمی با اشاره به نقش و جایگاه بسیج، ابراز داشت: در دوران تداوم انقلاب در زمینه های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و پیشرفت های علمی که در کشور انجام شد نقش بسیج بسیار ویژه و غیرقابل انکار است و همین امر باعث شد تا بسیج به عنوان برگ برنده انقلاب به همگان معرفی شود.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر در ادامه تصریح کرد: بسیج در ریل گذاری مسیر انقلاب سهم مهمی را ایفا کرد و دشمن با در نظر گرفتن این جایگاه که بسیج در حفظ و تامین منافع ملی اهتمام دارد، می کوشد تا با وارد کردن ضربه این نقش را کمرنگ جلوه دهد و باید توجه داشت انکار بسیج و بی احترامی به آن نابخردانه یا خائنانه است و بسیج با توجه به جایگاه مردمی، مکتبی و بی‌بدیل بودن نباید سازمان بنامیم بلکه یک نهاد متشکل از ایمان، تعهد و ولایت مداری است.

نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی

این مسئول تقویت روحیه استکبار ستیزی و مقاومت، تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی و نقش بسیج در آن، نمایش اقتدار و آمادگی بسیج، تبیین توانمندی های بسیج در مقابل نفوذ دشمن را از اهداف برگزاری برنامه های هفته بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: بسیج یادگار امام (ره) و شجره طیبه ای است که با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب تشکیل شده و به عنوان بازویی قدرتمند در کنار دولتمردان و در راستای برطرف کردن نیازهای نظام جمهوری اسلامی حضوری فعال دارد.

رزمی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبری است همواره در دستور کار برنامه های سپاه بوده و در سال‌جاری اعتباراتی که برای طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان پیش بینی و تاکنون مبلغ شش میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند که رقم معرفی شده تا پایان سال سه برابر خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر از تبدیل تهدید و تحریم های استکبار جهانی علیه ایران، به فرصت استثنایی و توفیق در استقلال کشور با ارشاد و رهنمودهای رهبری یاد کرد و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و نقش آفرینی‌های این نیرو در هشت سال دفاع مقدس و صحنه‌های بعد از جنگ، بسیج را کلید طلایی کشور عنوان کرد و از تبعیت کامل بسیجیان از فرمانده کل قوا و آمادگی برای اجرای فرامین ایشان در دفاع از اسلام و تشیع تا سرحد جان، سخن گفت.

وی با اشاره به موضوع تحریم و جنگ اقتصادی دشمن و اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: بسیج ظرفیت بسیار عالی برای خنثی کردن فشار تحریم و اجرا نمودن اقتصاد مقاومتی به نحو احسن می باشد و این موضوع برای مسئولان قابل توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.