معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از مسمومیت مردی با گاز مونواکسید کربن که منجر به فوت این شخص شد، خبر داد.

یک نفر براثر مسمومیت با گاز CO در قم جان باخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی فراهانی از مسمومیت مردی با گاز مونواکسید کربن که منجر به فوت این شخص شد خبر داد و اظهار داشت: این حادثه عصر امروز  اتفاق افتاد که پس از حضور پرسنل اورژانس 115 بر بالین فرد متوفی در منزلی در شهر قم مشخص شد که مسمومیت با گاز مونواکسید کربن منجر به فوت این شخص شده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه در روزهای گذشته نیز یک خانواده چهارنفره براثر مسمومیت با گاز CO در استان جان خود را از دست‌ داده بودند، افزود: در تمام موارد عدم توجه به نکات ایمنی و نیز استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد علت فوت‌ها بوده است.

وی گفت: همچنین قریب به 28 نفر نیز در استان دچار مسمومیت خفیف‌تر با گاز CO شدند که با توجه به تماس به‌‌موقع با اورژانس و حضور پرسنل اورژانس 115 یا در محل درمان سرپایی شدند و یا به‌منظور تکمیل درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

فراهانی به اقداماتی که باید در صورت مواجهه با افرادی که دچار مسمومیت با این گاز شده‌اند، اشاره کرد و گفت: انتقال و دور کردن فرد یا افراد مسموم از کانون آلودگی و رساندن اکسیژن صددرصد و خالص به آنان از جمله اقدامات لازم است همچنین در مرحله بعد باید با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.