شهرکرد-مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در نشست مدیران تبلیغات اسلامی گفت: هیئت های مذهبی ظرفیتی است برای شیعه و مردمی بودن این ظرفیت باید حفظ شود.

مردمی بودن ظرفیت هیئت های مذهبی باید حفظ شود

به گزارش قدس آنلاین، سید جعفر مرتضوی با اشاره به فعالیت اداره امور قرآنی در امر ارزیابی و بررسی نقاط قوت و ضعف فعالیت های موسسات و خانه های قرآنی زیر مجموعه خود، گفت: فعالیت های ادارات تبلیغات اسلامی در حوزه های مختلف باید ارزیابی شود و از ادارات برتر و فعال تر به نحو شایسته تقدیر و تجلیل شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: این اداره کل و ادارات زیر مجموعه در شهرستان ها فعالیت های خوب و شاخصی انجام می دهد، اما به نظر می رسد در گزارش دهی و انعکاس این فعالیت ها در بین عامه ی مردم و جامعه، ضعف وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت در فضای مجازی و فعال کردن سایت ها و سامانه های زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی از جمله طوبی، سجام، سمتا و دیگر سامانه ها، ادامه داد: با توجه به اینکه قسمتی از ارزیابی ها از سازمان مرکز، به وسیله ی این فضاهای مجازی رصد می‌شود، باید به نحو شایسته و مقتضی، نسبت به تکمیل و ساماندهی اطلاعات خواسته شده اقدام شود، چه در ادارات شهرستان ها و از سوی کارشناسان مربوطه و چه در مرکز استان.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه هیئت های مذهبی و در کل فعالیت های قرآنی و مذهبی و فرهنگی مردمی باید اداره شوند گفت: نباید اجازه داد که این هیئت ها و این فعالیت ها رنگ دولتی به خود بگیرد که اگر چنین شود فاتحه ی این مسائل را باید خواند، هیئت های مذهبی ظرفیتی است برای شیعه چون که  غیر شیعه ندارد این ظرفیت را و این ظرفیت ها باید مردمی حفظ شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: هدف از ثبت و ساماندهی و راه اندازی این سامانه ها و این سایت ها و این مجوز ها دو دلیل است، یکی جلو گیری از ایجاد انحراف و شناسایی آسیب ها و رفع آنها و دیگر دادن مجوز فعالیت که اگر خدای ناکرده در حادثه یا رخدادی تلفات جانی و مالی به وجود آمد، مسئول هیئت چیزی برای ارائه داشته باشد و با این مجوز بتواند به‌عنوان یک شخصیت حقوقی از امکانات موجود از جمله بیمه، برق، گاز  و دیگر امکانات استفاده کند.

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هم در این نشست گفت: ثبت نام مداحان در سامانه ی طوبی به خوبی انجام شده ولی رضایت بخش نیست و انتظار ما از کانون مداحان استان این بوده که نسبت به اطلاع‌رسانی و ثبت نام دیگر مداحان استان هم اقدام شود.

حجت‌الاسلام حسن بت شکن افزود: به منظور ثبت هیئت های مذهبی، با توجه به اینکه بیشتر هیئت های مذهبی در روستاها هستند و دست رسی به امکاناتی از جمله اسکنر ندارند، هم تدابیری اندیشیده شده و امید است بتوانیم تا پایان سال نسبت به ثبت هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی استان اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.