معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یک لایحه برای جلوگیری از فروش پایان‌نامه کافی نیست و باید مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها برای جلوگیری از این کار در نظر گرفته شود.

تصویب لایحه برای جلوگیری از فروش پایان‌نامه کافی نیست

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از باشگاه خبرنگارا نجوان، وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تخقیقات، فناوری گفت: بررسی لایحه مقابله با پایان‌نامه‌فروشی در دستور کار کمیسیون آموزش قرار گرفت است و برای برخورد با دانشجو و استاد خاطی آیین‌نامه‌ای را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم.  

وی ادامه داد: یکی از ملاک های اصلی ما برای پایان نامه ها این است که اینها را ما ماموریت گرا کنیم تا تخلفاتی نظیر کپی سازی و یا مشابهت‌های این مورد صورت نگیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: برنامه هایی که ما با دانشگاه ها و معاونت های پژوهشی داشتیم تاکید ما بر این بود تا با برخورد با این دست موارد آنها را با جدیت گزارش و کنترل کنند.

احمدی تصریح کرد: با ورود طرح های پژوهشی مانند صنعت، نفت و وزارت دفاع داریم قصد ما بر این است که پایان نامه های این طرح ها را به سمت تقاضا محور شدن سوق دهیم.

وی افزود: با مکاتباتی که انجام دادیم قرار شد پایان نامه های این مراکز ثبت شوند تا مشابهاتی نظیر تخلف صورت نگیرد و صرفا تصویب لایحه برای این موضوع کافی نیست و باید مجموعه‌ای از راه‌کارها برای جلوگیری از این اتفاقات در نظر گرفته شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: باید در کل این پایان‌نامه ها هم از لحاظ نرم افزاری و هم از هر لحاظ باید خلع قانونی شوند و ما این آیین نامه ها رو هم به دانشگاه ابلاغ کردیم که اجرایی شوند تا این تخلفات کمتر صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.