آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع عظام تقلید، گفت: از برکات نظام اسلامی، گسترش مسائل فرهنگی است که خوشبختانه این مساله در کشور رو به افزایش است.

از برکات انقلاب اسلامی گسترش مسائل فرهنگی بود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه ۱۸ آذر در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مدرسه امام کاظم(ع) بیان کرد: در این همایش صدها عالم از سراسر کشور جمع شده‌اند در حالی که در نظام سابق چنین اجتماعی امکان‌ناپذیر بود.

آیت‌الله سبحانی در ادامه اظهار کرد: در این انقلاب جباران و فاسدان جمع شدند و انقلاب اسلامی روی کار آمد؛ حال باید ببینیم انقلابی که این  نتایج را به بار آورد از چه مهدی کار خود را آغاز کرد؛ انقلاب امام (ره) دارای آثار فرهنگی خاصی بود. یکی از برکات نظام اسلامی، مسائل فرهنگی است که خوشبختانه این مساله در کشور رو به افزایش رفت.

او همچنین گفت: بایسته‌های حوزه انقلابی باید مورد توجه باشد و این حوزه باید فقیه تربیت کند. قدرت علمی حوزه باید تقویت شود و در این زمینه کیان شیعه که همان مرجعیت شیعه است باید تقویت شود.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: بایسته دوم، تبلیغ تشیع در خارج است. حوزه ما در صورتی انقلابی است که بتواند اسلام را در خارج نیز تبلیغ کند. زبان عربی باید در حوزه رونق پیدا کند که باید با زبان عربی مبانی و علمی که در حوزه علمیه تولید می‌شود عرضه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بایسته سوم برای حفظ روحیه انقلابی حوزه، آگاهی به زمان است؛ در کافی و تحف العقول نیز این امر بیان شده است که علما باید به اوضاع و احوال اجتماعی و فرهنگی و سیاسی آگاه باشد؛ از جمله کاری که امام صادق(ع) برای جلوگیری از رشد تفکرات ضددینی در شهرهای مختلف انجام می‌دادند. امروزه رسانه‌ها در دنیا به زبان فارسی علیه تشیع سخن می‌گویند و یک شبکه دینی به زبان عربی ایجاد شد که قابل تقدیر است.

این مرجع تقلید بیان کرد: امروزه مرکز رصد در قم فعالیت دارد که همیشه مسائلی را که علیه شیعه مطرح می‌شود به استحضار ما می‌رساند. در همین زمینه باید یک شبکه رسانه‌ای برای پاسخ به این شبهات ایجاد کنیم. باید بتوانیم در کنار صوت‌های دشمن صوت‌های محققانه ایجاد کنیم و به گوش جهانیان برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.