ایلام- مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: همزمان با سراسر کشور و به همت سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، ۲۰ هکتار از عرصه های طبیعی در قالب طرح جنگلانه بذرکاری شد.

طرح ملی جنگلانه در استان ایلام اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا احمدی با بیان اینکه در این طرح، بذر گونه های بومی و سازگار با منطقه شامل بادام، بلوط، ارژن و بنه با نظارت کارشناسان اداره کل منابع طبیعی کاشت گردید، اظهار داشت:  بیشترین حجم کاشت نهال در این طرح مناطق آسیب دیده از آتش سوزی سال قبل بوده است.

وی هدف از اجرای طرح ملی جنگلانه را تقویت جنگل ها و توسعه فضای سبز طبیعی دانست و تأکید کرد: این طرح عاملی موثر برای احیای مناطق جنگلی است که به علل گوناگونی چون آتش سوزی، خشکسالی، آفت و بیماری دچار آسیب شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام یادآور شد: طرح ملی جنگلانه نخستین بار به همت انجمن های مردم نهاد استان ایلام اجرا شد که با اجرای موفق آن در استان، به تدریج به عنوان یک طرح ملی مطرح و ایلام در این زمینه استان برتر و پیشرو کشور اعلام شد.

رضا احمدی بیان داشت:  نقطه قوت و مثبت این طرح،  مردمی و خودجوش بودن آن است که در قالب یک پروژه غیر دولتی در زمره موفق ترین طرح های جنگل داری و احیای جنگل قرار گرفته و منابع طبیعی در این طرح به عنوان مهمان و کارشناس ناظر همکاری دارد.

طرح ملی جنگلانه در چهارمین سال اجرای خود با همکاری تعدادی از اعضای تشکل های غیر دولتی زیست محیطی، عموم مردم طبیعت دوست و مسئولان و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان در منطقه جنگلی چقاسبز اجرا شد.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.