اهواز ـ فعال محیط زیست و کشاورز خوزستانی گفت: متأسفانه ۵۰۰ میلیون تن نمک از پساب های شیلات وارد تالاب شادگان می شود. کل روستاهای شادگان در حال نابودی است، بنابراین انتقال میان حوزه ای کارون برای نجات نخیلات و کشاورزی را تقاضا داریم.

روستاهای شادگان در حال نابودی هستند

به گزارش قدس آنلاین، فیصل عامری پیش از ظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شادگان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: طرح انتقال بین حوزه ای از کارون به جراحی از سال ۸۸ موجود است که راه حل هایی نیز برای اجرای آن مصوب شد.

وی افزود: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب حق آبه تالاب و ۶۰۰ میلیون مترمکعب حق آبه نخیلات است. تمام چانه زنی ما برای دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب است. حق آبه ما از گرگره اکثر اوقات به صفر رسیده و با ایجاد سد مارون دو آریوبرزن دیگر چشممان به رودخانه کارون است.

این فعال محیط زیست و کشاورز خوزستانی تصریح کرد: قسمتی از تالاب شادگان قسمتی در حوزه ماهشهر، اهواز، سربندر، خرمشهر و بخشی نیز در حوزه اهواز است. اولین منفعت آبرسانی به نخیلات برای بهبهان و جایزان است ولی سفره ای که پهن می شود همه را منتفع می کند.

عامری گفت: کل روستاهای شادگان در حال نابودی است، بنابراین انتقال میان حوزه ای کارون برای نجات نخیلات و کشاورزی را تقاضا داریم.

وی ادامه داد: مسئولان حق آبه تالاب شادگان و نخیلات را در همین جلسه تصویب کنند و نباید اعلام کنند که اختصاص آن دست مشاوره است چون در حوزه اختیارات خود سازمان آب و برق است.

عامری با تأکید بر لزوم باز شدن نهر مارد و سلمانه بیان کرد: استفاده بخشی از آب های نیشکر و شیلات هم می تواند فقط یک یا دو ماه در سال فقط به ما کمک کنند.

این فعال محیط زیست و کشاورز خوزستانی کنایه زد: شیلات آزادگان واقعا آزاد است و هر کار خلافی که دوست دارد انجام می دهد. شیلات واقعا پدر ما را درآورده است.

وی در پایان ابراز تأسف کرد: متأسفانه ۵۰۰ میلیون تن نمک از پساب های شیلات وارد تالاب شادگان می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.