یزد - مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: توسعه مشارکتهای مردمی و بهره گیری از ظرفیت های خیری برای رفع نیاز مددجویان تحت حمایت از جمله رویکردهای اصلی این نهاد است. و خیران یزدی بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.

خیران یزدی بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین، محسن علیزاده شورکی با بیان این خبر اظهارداشت: بیش از ۱۴۹ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال در شش ماهه نخست سال جاری بصورت بلاعوض در بخش های حمایت خانواده، کمک معیشت، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت این استان خدمت رسانی شده است.

وی با بیان اینکه مردم خداجوی استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری افزون‎ بر ۱۰۸ میلیارد ریال در طرح های مختلف مشارکت‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان کمک کردند، افزود: طرح های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)،صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت( مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان( کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است.

شوروکی یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را جذب کمک‌های خیران و نیکوکاران در راستای کمک به اقشار نیازمند و محروم جامعه بر شمرد و گفت: بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال از کمکهای مردمی در قالب زکات واجب و مستحب و حدود ۳۵ میلیارد ریال هم به عنوان صدقه بود که از ۱۸۳ هزار و ۵۱۰ صندوق کوچک، متوسط و بزرگ جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام سفارش های فراوانی در خصوص کمک به هم نوع آمده تصریح کرد: بیش از ۱۷ میلیارد ریال از کمکهای اهدایی حامیان نیکوکار در طرح اکرام ایتام بوده است که به حساب یکهزار و ۵۸۴ یتیم تحت تکلف واریز شده است، مابقی کمک ها نیز در سایر طرح های مشارکتی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت استان یزد کمک شد.

علیزاده با بیان اینکه کمکهای اهدایی خیران طبق نیت آنان هزینه می شود، ادامه داد: هم اکنون ۲۷ هزار و ۲۵۲ خانوار تحت حمایت در قالب ۵۱ هزار و ۳۲۱ نفر از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: بیش از ۱۴۹ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال در شش ماهه نخست سال جاری بصورت بلاعوض در بخش های حمایت خانواده، کمک معیشت، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت این استان خدمت رسانی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.